Hvor er fejlen
Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 13:19

Hejsa,

Så er den gal med Adly'en igen :(
Den havde ellers kørt skide godt i et halvt år, altså hele vinteren siden
sidst den havde samme probs :) Pludselig ville den ikke starte. Ir i stikket
til tændingslåsen havde "kortsluttet", var blevet varmt og smeltet en smule.
Skiftede stikket og den kørte igen. Men så 2 dage senere ville den ikke køre
igen - den tænder fint nok, men går ud efter ~2sek. Lyder som om tændingen
slår helt fra. Nogle gange kører motoren måske i 1minut, men dør så igen ved
at den falder så meget i rpm at den ikke kan holde sig igang. Ofte kan man
ikke give gas, gør man dør den øjeblikkeligt. Det underlige er så at jeg har
haft skilt el-nettet af, "masseret" stikkene = hjalp ikke. Membranen blev
testet og pakning skiftet (den øverste var af flydende pakning) = hjalp
ikke. Min kære fader mente at den ikke fik nok benzin, så karburatoren blev
skildt ad, efterset, renset og samlet = hjalp ikke. Løftede nålen = hjalp :)
Nu kunne den køre. Samlede scooteren igen (alt plastik skal af for at lave
noget på en Adly). Så virkede den pludseligt ikke igen (til at starte med) -
2 min senere virkede den. Stillede den til side (skulle lige æde:) Så ville
den ikke køre igen, fejlen med faldende rpm kom igen. Trampede lidt
kickstarteren og fik den igang. Kørte 2km uden probs. Samme aften var den
død igen, nu med tændingsfejlen, hvor den starter i ~2sek og nærmest slukker
tændingen.
Hvad kan gøre den at pludseligt skal have løftet nålen for at kunne køre
(nogle gange)....
Jeg er meget træt af den scooter :) Godt nok var den billig, men nøj alle de
problemer jeg har haft...

Gode råd søges :)
.... og den med at køre den i havnen har jeg hørt ;)

Fra : GK

Dato : 18-04-06 20:57

her du set efter om de kommer nok benzin ud af hanen,,,hvis det er en vacum
hane ,, er slanger tæt .. det lyder meget som noget benzin mangel ... sørg
for at alt er tæt ved kaburator ..en revne i gummistudsen er nok til at den
skaber sig ..

mvh gk

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-06 15:16

"GK" <GK@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at alt er tæt ved kaburator ..en revne i gummistudsen er nok til at

Så er revnen nærmest usynlig... hvis den altså er der. Starter med at pille
hanen af og sætte slangen direkte fra tanken til karbunaden...