Begrænser på en PGO Galaxy50 - 30 km/t
Fra : Lars

Dato : 09-04-06 12:20

Hej

Hvad kan man selv gøre ved denne model for at få den til bare at køre 50-60
km/t ?
http://www.npmotorservice.dk/web_foto/DSC00683.JPG

Skive i variatoren, plomb i udstødning m.m.
Evt link til beskrivelser ?

(Har ikke specielt meget forstand på området - men besidder lidt snilde !)

Hilsen
Lars

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 10-04-06 23:06

"Lars" <hej@hej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Evt link til beskrivelser ?
>
> (Har ikke specielt meget forstand på området - men besidder lidt snilde !)

Begrændsning i vario og blindrøret på udstødning, så er du omkring de 70...
Det er jeg på min hot50.

/Ole

Fra : Lars

Dato : 11-04-06 08:47

"/Ole (6000)" <ole.ryoVOV@HUNDgmail.com> skrev i en meddelelse

> "Lars" <hej@hej.dk> skrev i en meddelelse

> Begrændsning i vario og blindrøret på udstødning, så er du omkring de
> [...]

Hej Ole

Blindrøret skæres af og tilsvejses ?
Skiven i varioen, er den lige til at pille ud, hvis man da ellers kan få
blæsehjulet af ?
Har læst et eller andet sted at den godt kan være svejst fast, specielt på
PGO ?

Det ser også ud som om der sidder en katalysator på - kan der gøres noget
ved den ?
(Her tænker jeg mest af hensyn til benzinforbruget !)

En hot50 er den meget lig en Galaxy50 ?

Lars

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 11-04-06 15:42

> [...]
> ved den ?
> (Her tænker jeg mest af hensyn til benzinforbruget !)

Tror ikke man svejser blæserhjulet fast - så kan man jo ikke komme til at
skifte ruller som jo er en sliddel på en scooter - uden at skulle købe ny
vario hver gang - det lyder for åndsvagt - bare på med vanten og få den ring
pillet ud og ny udstødning på eller cut blindrøret!

Fra : Lars

Dato : 11-04-06 15:55

"Pdr(2770)" <peder.hansenFJERN@DETTEwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

ring
> pillet ud og ny udstødning på eller cut blindrøret!

Jeg tænker på skiven - at den på en eller anden måde er svejst fast !

Lars

Fra : Jonas

Dato : 13-04-06 18:16

pgo har de samme motor på alle deres scooter modeller