Puch Maxi motor nr.
Fra : Leif

Dato : 08-04-06 18:42

Jeg har 3 motorer type E50, hvor der efter motornummer, er skrevet bogstaver
& tal med skråskrift.

Så vidt jeg kan se p de 2, står der noget i retning af DK-M-150 og TU-M155

Er der nogen, der ved, hvad det betyder?

Mvh, Leif

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 08:03

"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så vidt jeg kan se p de 2, står der noget i retning af DK-M-150 og TU-M155
>
> Er der nogen, der ved, hvad det betyder?

DKM er det i standardtypegodkendelsen fastsatte motortypenummer.
TUM er fra før 01.05.77, og er det i motortypegodkendelsen fastsatte
godkendelsesnummer.
Det ene er altså fra før 01.05.77 og det andet efter.

Fra : Leif

Dato : 09-04-06 09:30

"Brian A" <brianaxelgaardATgmail.com> wrote in message

> [...]
> godkendelsesnummer.
> Det ene er altså fra før 01.05.77 og det andet efter.

Det betyder vel så at disse motorer er blevet typegodkendte engang i
tidernes morgen,
men hvad så med stellene? Hører motortypen til et bestemt stel eller må jeg
blande det hele.

Jeg kan vist se at TUM er en pedal-model.......

Typisk handles der jo motorer efter slidtage o.l.

Mvh, Leif

Fra : Kell Petersen

Dato : 25-04-06 02:07

Jeg fik engang konfiskeret en cylle , fordi at der ikke var noget TUM nr i
den ..

Så blev jeg nødt til at sætte en anden i med et 31mm hul igennem ,,

surt ..