startspærre
Fra : Per Henriksen

Dato : 08-04-06 10:47

Hej,

Jeg kan forstå at scootere også sælges med startspærre, men er det en
startspærre der fungerer ligeså effektivt som en startspærre på en bil?
(Jeg er selvfølgelig godt klar over at den ikke sikrer imod at hele
scooteren smides på en lastbil og køres væk!)
Hvilke modeller sælges med startspærrer?
Er det korrekt at alle Peugeot scootere anvender deres helt egen motor, og
derigennem er indirekte beskyttet mod tyveri?
Hvor udbredt er scooter tyverier?
Hvor mange år vil der i gennemsnit gå fra jeg køber en scooter til den
bliver stjålet?

På forhånd tak til dem der evt. gider svare på disse spørgsmål.

Per.

Fra : René

Dato : 09-04-06 08:46

"Per Henriksen" <Inden@mail.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver stjålet?
>
> På forhånd tak til dem der evt. gider svare på disse spørgsmål.

Hej Per

Kan starter med at fortælle at den ikke er lige så effektiv som ¨på en bil
hvis man roder med nogle ledninger kan det lade sig gøre at få den
startet...
Scootertyveri er rimelig udbredt og i nogle perioeder sker der intet og så
er der nogle gange hvor det sker tit..man kan ikke rigtig sige noget om
gennemsit fra når du køber den til den bliver stjålet det er and på hvor den
står osv. meen hvis vi f.eks. tage en speed fight hvis den ikke er LC
(vandkøler) så er den ik rigtig noget vejr for folk men hvis den er LC kan
folk bruge køler osv. på andre scooter peugeot er ik det mærke der bliver
stjålet mest af.. men det afhænger meget af hvor den står og hvordan den er
låst fast osv..

Mvh René

Fra : Jens Kristiansen

Dato : 09-04-06 16:43

> [...]
> bliver stjålet?
>
> På forhånd tak til dem der evt. gider svare på disse spørgsmål.

Den bedste 'tyverispærre' er en kvalitets-kædelås der puttes gennem
baghjulet og vikles rundt om en lygtepæl e.l. f.eks denne:
http://synonym.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&cat_id=85683&shop_id=7161&vare_id=365161
Den kan måske findes billigere på nettet, prøv dig frem!!

/Jens