Maling af scooter
Fra : Charlotte

Dato : 02-04-06 13:24

Nogen der har en god trin for trin guide til maling af plastik skjolde på en
scooter?

mvh Charlotte

Fra : Preuthun

Dato : 02-04-06 17:56

Hej Charlotte.
Jeg synes du skal læse denne meget udførlige beskrivelse på KubikH's
hjemmeside. http://kallehauges.homepage.dk/projekt/
Jeg mener der er mange erfaringer at hente der.

Mvh. Jan Preuthun
www.veteranknallert.dk

Fra : René

Dato : 02-04-06 18:01

Hej

Ja først skal du slibe alle skjolde ned tag f.eks. korn 80-100 så du fjerner
den "klare" lak der sidder på skjoldene.
Når det er gjort skal du sørge for skjolde er renset f.eks. noget
rensebenzin til at fjerne snavs.
så skal du bruge noget plastisk grunder.lad det tøre og giv den den 2-3 gang
af den farve maling du ville have.. og til sidst giver du den en gang klar
lak..

Denne slags grunder:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=682489721&n=1685912821&pn=1685912844

F.eks. denne klar lak
http://www.thansen.dk/product.asp?c=682489721&n=1685912821&pn=1685912854

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-06 20:40

"René" <renespv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Ja først skal du slibe alle skjolde ned tag f.eks. korn 80-100 så du
> fjerner den "klare" lak der sidder på skjoldene.

Korn 80 på plastik!?!?

Fra : Charlotte

Dato : 03-04-06 06:08

..

> Korn 80 på plastik!?!?

Ja skal jeg bruge sandpapir eller ikke?

Fra : René

Dato : 03-04-06 07:00

ja man kan godt bruge korn 80 og så kan man gå længer op and på ridser

Fra : Charlotte

Dato : 03-04-06 18:26

> ja man kan godt bruge korn 80 og så kan man gå længer op and på ridser

Hvad er det lige du skriver?

Fra : René

Dato : 03-04-06 18:55

du ved jeg ik hvor ridset dine skjolde er? men lad os sige de ik er ridset
så brug f.eks. korn 100 "sandpapir" og fjern alt det gamle lak så det er mat
i det.. du fjerne alt det klare lak.. og når det er gjort skal du bare rense
det for snavn og støv inden du giver det grunder... når det så skal males
kan du læse bag på den dåse maling du nu bruger hvordan de synes du bruger
den bedst... nu ved jeg ik lige hvor du bor hende af..

men find evt et auto lakeri firma.. mange steder tager de 2500-3000 kr for
at lakere ALLE dine skjolde jeg fortrækker at gøre det selv.. og det er
lykkes godt for mig på de 2 sidste scooter og min 3 har jeg selv malet stel,
tank, fælge, forgaffel på ... sååå

Fra : Charlotte

Dato : 04-04-06 09:38

> [...]
> lykkes godt for mig på de 2 sidste scooter og min 3 har jeg selv malet
> stel, tank, fælge, forgaffel på ... sååå

Ja se det gav mening nej de er ikke specielt ridsede..faktisk ingen
ridser er bare træt af farven.
Vil prøve selv da jeg synes det er for dyrt hos en auto lakerer for de par
skjolde der er på min senda. tak for svaret

Fra : Thomas Nygaard

Dato : 13-04-06 09:46

I glemte lige at der skal være Vandslipnings sandpapir, ellers ridser i
skjolderne for meget og så bliver det grimt.

Fra : René

Dato : 13-04-06 11:03

Man skal ik bruge vandslipning snadpapir :S det bliver noget lort... normal
sandpapir laver ikke ridser... start med f.eks. 100 deres 400 og så 700 og
slut af med 1200 f.eks.
vandslipning sandpapir er noget lort uden lige til skjolde