Start med paramentre !
Fra : Spacemann'

Dato : 15-06-01 17:15

Hey ....

Hvordan kan man gøre så man kan starte ens program med parametre ??

Fx C:\navn.exe -1 så skal den starte den form der hedder frmhej
El.
C:\navn.exe -2 så skal den starte den form der hedder frmdavs

Håber der er en der kan hjælpe !!

M.v.h. Stefan Larsen

Fra : Sony

Dato : 15-06-01 19:09

"Spacemann'" <spacemann@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> El.
> C:\navn.exe -2 så skal den starte den form der hedder frmdavs

Command retunere en string med alle parametre

f.eks. ved 'c:\navn.exe -1' er Command = "-1" og 'ved c:\navn.exe -1 -2 Jeg
er god' er Command = "-1 -2 Jeg er god"

Sony

Fra : Spacemann'

Dato : 16-06-01 11:02

Takker,

Men hvor i mit program skal det så stå ??
Kan du komme med et eks. ??

M.v.h.
Stefan

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 16-06-01 11:24

Spacemann' skrev:
> Men hvor i mit program skal det så stå ??
> Kan du komme med et eks. ??

Her er et eksempel:

Private Sub Form_Load()
Dim par As Integer
cmd = Trim(Command)
Select Case cmd
Case "1"
par = 1
MsgBox "Parameteren var 1"
Case "2"
par = 2
MsgBox "Parameteren var 2"
Case ""
par = 0
MsgBox "Der blev ikke angivet nogen parameter!"
Case Else
par = 0
MsgBox "Der var ikke angivet en gyldig parameter!"
End Select
If par = 0 Then
Unload Me ' Afslut programmet, hvis der ikke
Exit Sub ' var angivet en gyldig parameter.
End If

' *** Evt. mere kode her ***

End Sub

- Bjarke Walling Petersen