Myrer i Drivhus
Fra : FLEXMAN

Dato : 28-05-06 20:41

Sæsonen er inde for agurker, tomater mv i drivhuset, men jeg har problemer
med at myrer vælger at "bo" i mine planeesække derude

Nogen der har et råd til hvordan jeg slipper af med dem ?
(gift er jeg ikke meget for da det jo ligger op af de tomater jeg skal
spise)

mvh

Kaj

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-05-06 21:05

"FLEXMAN" <sub1@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har et råd til hvordan jeg slipper af med dem ?
> (gift er jeg ikke meget for da det jo ligger op af de tomater jeg skal
> spise)

Knust kisel (stenart).
Fås under forskellinge navne som f.eks. Myrefri (byggemarkeder, planteskoler
m.v.), Myremiddel (COOP-butiikker, men pas på: Det skal være i de høje
paprør - den flydende udgave med samme navn er gift).

Hilsen Inger

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 29-05-06 05:53

On Sun, 28 May 2006 21:41:03 +0200, "FLEXMAN" <sub1@sol.dk> wrote:

> [...]
>
>Nogen der har et råd til hvordan jeg slipper af med dem ?
>(gift er jeg ikke meget for da det jo ligger op af de tomater jeg skal

Hos mig har myrerne deres egen plantesæk... I et hjørne har jeg en
udtjent en liggende, som de kan hygge sig med. Der er tørt og godt.
Hvis så de er blevet lidt vil mange, så oversvømmer jeg dem... På den
måde deles jeg og myrerne om drivhuset. Måske ikke den mest effektive
bekæmpelse, men det fungerer nu meget fint her.

--
Hjerteligst
Dorte

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 17:57

Dorte R.M. Hansen wrote:
> [...]

Igen føler jeg træng til at reklamere for mine dejlige høns
Så sent som idag lagde jeg mærke til at de spiste alt hvad de kunne finde af
myrer, og så gøder de bagefter. Universal dyret, hønsen.

Mange hilsner
Charlotte-Korsør (der godt ved at ikke alle syntes at det er en god løsning)

Fra : Ole Jensen

Dato : 29-05-06 19:36

"Charlotte" <taarnborgvej snabel a gmailcom> wrote:

> [...]
>
> Mange hilsner
> Charlotte-Korsør (der godt ved at ikke alle syntes at det er en god løsning)

Når jeg engang får bygget mit drømmedrivhus, så tror jeg at jeg vil have
dværgvagtler deri.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert