Olie til græsslåmaskine...
Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 20:12

Hejsa.

Jeg har en (gammel) græsslåmaskine med en b&s motor.

Hvad for noget olie bruger sådan en motor? Hel- eller halvsyntetisk? 10w40,
eller?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 28-05-06 20:53

Hej !

<Rune Nicolajsen> skrev
> Hejsa.
>
> Jeg har en (gammel) græsslåmaskine med en b&s motor.
>
> Hvad for noget olie bruger sådan en motor? Hel- eller halvsyntetisk?
> 10w40, eller?

En ganske alm SAE30 olie, du skal bruge 0.6L hvis det er en alm 3.5HK motor.

Mvh
Kaj K Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 21:51

> En ganske alm SAE30 olie, du skal bruge 0.6L hvis det er en alm 3.5HK
> motor.

SAE30? Er det noget specielt til græsslåmaskiner eller?

Hvor får jeg fingrene i sådan noget olie henne?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 28-05-06 23:21

<Rune Nicolajsen> skrev i en meddelelse news:447a0d17$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> SAE30? Er det noget specielt til græsslåmaskiner eller?
>
> Hvor får jeg fingrene i sådan noget olie henne?

Kunne et byggemarked ikke være et godt bud - så kan de nok
også vise dig hvor du skal hælde det på husk at fjerne det
gamle inden...
I øvrigt havde jeg må min 10 år gamle, som var rustet op sidste
år, aldrig nogen sinde skiftet olie og den kørte fint ....

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 28-05-06 21:05

> Hvad for noget olie bruger sådan en motor? Hel- eller halvsyntetisk? 10w40,
> eller?

Lur mig om ikke den kører på det meste ;)

--
Michael

Fra : GOnZo

Dato : 29-05-06 12:09

> [...]
>
> Jeg har en (gammel) græsslåmaskine med en b&s motor.
>
> Hvad for noget olie bruger sådan en motor? Hel- eller halvsyntetisk?

ganske almindelig 10-40 motorolie er udemærket ( find en på tilbud hvis du
ikke har en halv liter)

Hilsen GonZo

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-05-06 21:51

<Rune Nicolajsen> skrev i en meddelelse

> Jeg har en (gammel) græsslåmaskine med en b&s motor.

I princippet skal en luftkølet motor ha' SAE el. i det mindste fuldsyntetisk
olie, men tror ikke det kommer sig så nøje med din gl. maskine. Bare det
hedder noget med "motorolie" ;).

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 29-05-06 22:10

> I princippet skal en luftkølet motor ha' SAE el. i det mindste fuldsyntetisk olie,

Så forstår jeg da ikke min gamle PUCH knallert holdt så mange år

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 08:08

"Morten Jørgensen" <mj_500@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Så forstår jeg da ikke min gamle PUCH knallert holdt så mange år
Det er jo også en 2-takts maskine med olie i fuel'en. Jeg går ud fra at en
B&S er 4-takts?.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-05-06 18:31

> [...]
>
> Jeg har en (gammel) græsslåmaskine med en b&s motor.
>
> Hvad for noget olie bruger sådan en motor? Hel- eller halvsyntetisk?

Du kan trygt bruge den billigste motorolie du kan opstøve, men husk at
skifte den hver femte år.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Anders Majland

Dato : 31-05-06 14:25

> 10w40,
>
> Du kan trygt bruge den billigste motorolie du kan opstøve, men husk at
> skifte den hver femte år.

Min havetraktor (B&S motor) drikker det bare hvis jeg hælder for tynd olie
på (som 10w40) - Den har det bedre med alm mineralsk 30'er.

/A

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 31-05-06 11:28

Rune Nicolajsen wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg har en (gammel) græsslåmaskine med en b&s motor.
>
> Hvad for noget olie bruger sådan en motor? Hel- eller halvsyntetisk?
> 10w40, eller?

Køb den billigste olie du kan (30W) og skift den hver femte år. Du skal kun
bruge godt en halv liter, resten gåt i smørekanden :)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info