B6 eller B7 tagplader
Fra : Gunnar007

Dato : 28-05-06 10:05

Hvordan ser jeg forskel på B5, B6, B7 plader, da jeg skal udskifte en defekt
plade.
Vil jeg gerne købe den rigtige første gang. hvordan ser jeg forskel.

Hilsen G

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 10:41

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan ser jeg forskel på B5, B6, B7 plader, da jeg skal udskifte en
> defekt plade.
> Vil jeg gerne købe den rigtige første gang. hvordan ser jeg forskel.

B7 giver sig selv - det er nemlig de halve plader.

B5 er med "lave flade" bølger.

B6 er med "høje" bølger.

Det er svært at forklare men ellers prøv at kigge på:

http://www.dansketernit.dk/Default.aspx?ID=83 hvor du kan se profilen på de
enkelte plader.

Hvis det ikke hjælper, så tag et billede af profilen så skal jeg sige hvad
det er.

--
Michael (trælasthandel på 8. år)
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Steen Andersen

Dato : 28-05-06 13:07

> B7 giver sig selv - det er nemlig de halve plader.

- det skal du ikke lade dig narre af!! Mine plader er halve, men bestemt
ikke B7. Efter lidt detektivarbejde blev det klart, at B9 passer i
bølgeprofil - eneste problem er så, at Dansk Eternit ikke laver og aldrig
har lavet B9 i "halv". Hm! Så køber man en stak B9 og bruger lidt tid med en
vinkelsliber.......

En mulig forklaring kom efterfølgende fra en gammel tømrer på vejen: Det er
belgiske plader, der en overgang var på mode i DK.

Moralen er: Fordi du har eternittag er det ikke nødvendigvis dansk.

-Steen

Fra : Henrik

Dato : 28-05-06 10:46

mål fra bølgetop til bølgetop, altså vandret !

B5 = 5" = 12,5 cm (pladestr ca 1 x 1 mtr.)
B6 = 6" = 15 cm (pladestr ca 1 x 1 mtr.)
b7 = 7" = 17,5 cm (pladestr ca 0,5 x 1 mtr.)

VH Henrik

Fra : Madsen

Dato : 28-05-06 12:18

Gunnar007 wrote:
> Hvordan ser jeg forskel på B5, B6, B7 plader, da jeg skal udskifte en
> defekt plade.
> Vil jeg gerne købe den rigtige første gang. hvordan ser jeg forskel.
>
> Hilsen G
Du kan finde oplysningerne på denne side:
http://www.dansketernit.dk/Files/Filer/DE/Brochurer/Blad_280_Montagevejl_bxlge.pdf
--
Hilsen Madsen