Guldfisk - unger
Fra : Annette

Dato : 25-05-06 18:21

Her for 14 dage siden gik mine guldfisk igang med at "lave unger", tror jeg
(fik dem sidste sommer).

Hvor lang tid går der, før ungerne svømmer rundt?

Hvad skal jeg så fodre med? Lige nu får de sådan nogle "sticks", der flyder
ovenpå vandet. De opløses godt nok, når de har ligget lidt tid i vandet, men
det er jo sjældent, at der er nogen tilovers, når de store har været igang.

Kan ungerne spise disse Sticks, hvis jeg nu f.eks. smider lidt ekstra ud, så
der er større chance for, at der er nogle til overs?
Eller hvordan skal jeg i det hele taget forholde mig, hvis bassinet vrimler
med små nye.

Annette

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-05-06 20:45

Annette wrote:
> Her for 14 dage siden gik mine guldfisk igang med at "lave unger",
> tror jeg (fik dem sidste sommer).
> Hvor lang tid går der, før ungerne svømmer rundt?

Det gør de hurtigt - der er lidt her:

http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?selection=&cid=&id=5111

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-05-06 20:51

On Thu, 25 May 2006 19:20:58 +0200, "Annette" <lauses11@yahoo.dk>
wrote:

>Her for 14 dage siden gik mine guldfisk igang med at "lave unger", tror jeg
>(fik dem sidste sommer).
>
>Hvor lang tid går der, før ungerne svømmer rundt?

Til at starte med er de jo meget små (og i øvrigt grå-grumsede) og de
forsøger mest af alt nok at gemme sig i mulden osv for de voksne, da
de ellers spiser dem(!!).

>Eller hvordan skal jeg i det hele taget forholde mig, hvis bassinet vrimler
>med små nye.

Mine forældre har guldfisk... Deres fiske-unger voksede pænt op uden
nogen speciel behandling. Jeg tror de spiser plankton og andet der er
i vandet det første langt stykke tid.

** Lars