Pinotex superdec plus, Gori 88-100 eller ?
Fra : TDN

Dato : 25-05-06 10:57

Jeg skal have givet træværket udendørs en tur. Der skal laves farveskift.
Jeg kender ikke den tidligere benyttede farve om det er er olie eller
vandbaseret.

Jeg ønsker en dækkende træbekyttelse med en vis holdbarhed og kan se at der
f.eks i Bygma kan fås 10 liter Pinotex Superdec Plus til kr. 999 (sparet kr.
300) og den kan bruges uanset tilligere underlag og der er op til 12 års
holdbarhed.

Er der nogen der har erfaringer evt. med et andet mærke i en god kvalitet
til billigere pris ?

Mvh
Thomas

Fra : Erik Andersen

Dato : 25-05-06 22:37

> [...]
> til 12 års holdbarhed.
>
> Er der nogen der har erfaringer evt. med et andet mærke i en god kvalitet

Ja, op til 12 års holdbarhed. Den troede jeg også på og gav min udestue for
nogle år siden. Efter nogle få år var det nederste af træværket ædt væk af
råd inde under træbeskyttelsen. Der var simpelthen hult og med en skal af
maling, så man ikke kunne se at træet var væk. Det var noget af et chock da
jeg ville slibe lidt og give det en omgang mere.
Jeg er totalt gået over til linoliemaling/træbeskyttelse siden.
/Erik