tegneprogram
Fra : tt

Dato : 24-05-06 20:59

Hej

Da jeg skal til at tegne en ny garage er mit spørgsmål.....

Er der nogle der kan anbefale et program man kan brugetil at tegne
denne garage?
Skulle gerne give nogle målfaste tegninger.

På forhånd tak.

Claus

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 24-05-06 21:14

> Er der nogle der kan anbefale et program man kan brugetil at tegne
> denne garage?
> Skulle gerne give nogle målfaste tegninger.

Diverse Cad programmer, men de er dyre og svære at komme igang med.

Jeg vil istedet anbefale Sketchup, som for nylig blev købt af Google og
herefter lanceret i en gratis udgave. Selvom det er i 3D er det _meget_ nemt
at komme igang med og resultatet er utroligt flot. Der er indbygget et par
guides som kan hjælpe dig igang.

Hent det her: www.sketchup.com

Lars

Fra : Nygaard

Dato : 24-05-06 21:29

> [...]
nemt
> at komme igang med og resultatet er utroligt flot. Der er indbygget et par

Glimrende program, men gratisudgaven er ikke ret god til at lave målefaste
tegninger med....

/Nygaard

Fra : Helge Duif

Dato : 25-05-06 09:07

Hej, jeg har i flere år brugt et program der hed TurboCad Designer fra IMSI,
det er et rigtig godt program. Sidste år fandt jeg en version 8.0 i
Electronic World for kr. 100,- og så fulgte der oven i købet FloorPlan med.

Se evt. http://www.imsisoft.com/ der kan du også downloade en fri
trialversion, der virker i 15 dage, så kan du se om det er noget for dig.

mvh. Helge

Fra : Max

Dato : 25-05-06 10:24

Hej Claus

> Skulle gerne give nogle målfaste tegninger.

Skitser hvad du har tænkt dig på et stykke papir, og så
få en CAD kyndig til at tegne for dig. Det er en nem,
billig og effektiv måde at løse problemet på.

Mvh Max

Fra : Kim S

Dato : 25-05-06 15:13

"tt" <tt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne garage?
> Skulle gerne give nogle målfaste tegninger.

Microsoft Visio kan. Er en del af Office-pakken.
Ellers diverse CAD-programmer.
Mvh, Kim

Fra : Sidse

Dato : 25-05-06 18:58

> [...]
> denne garage?
> Skulle gerne give nogle målfaste tegninger.

http://www.cadstd.com/
Et lille cad program, standard version er gratis, den udvidede koster vist
16$.
Kan varmt anbefale det, meget nemt at lære og kan lave fine tegninger, min
garage er tegnet i dette program og godkendt på kommunen.

Henrik
www.gsx.dk