Boxmadras - dobbelt med ben/meder
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 24-05-06 07:51

Hej -

Jeg er på udkig efter et nyt "soveaggregat" til min hustru og mig.

Vi hælder til boxmadrasser.

Har i nogle gode anbefalinger, hvor kvaliteten er i top - og prisen er i
bund?

På forhånd tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : Gipsyman

Dato : 24-05-06 23:59

> Har i nogle gode anbefalinger, hvor kvaliteten er i top - og prisen er i
> bund?

Må desværre fortælle dig at de to krav ikke hænger sammen. Lige som alt
muligt andet, får du hvad du betaler for.

Mvh
Gipsyman

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 25-05-06 14:33

"Gipsyman" wrote

> Må desværre fortælle dig at de to krav ikke hænger sammen. Lige som alt
> muligt andet, får du hvad du betaler for.

Absolut ikke enig.

Mener du, at en vare, der er dobbelt så dyr som en tilsvarende billigere,
også er dobbelt så god?

Det er min overbevisning, at man får mere for flere penge - men ikke
proportionalt.

- Jensby

Fra : Max

Dato : 25-05-06 14:59

Hej Jan

> Det er min overbevisning, at man får mere for flere penge - men ikke
> proportionalt.

Netop, det der gør en vare billig er at man får mere end man
betaler for, det har intet med mængden af penge at gøre.

Kik i Jysk, der er udvalget stort og priserne til at overse.

To stk. boxmadrasser med meder der er clipset sammen er
en god løsning til en dobbelseng.

Mvh Max

Fra : Gipsyman

Dato : 25-05-06 23:00

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:4475b808$0$84027
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hej Jan

> Netop, det der gør en vare billig er at man får mere end man
> betaler for, det har intet med mængden af penge at gøre.
>
> Kik i Jysk, der er udvalget stort og priserne til at overse.

Ja, men det er altså også kvalitet der er til at overse. Køb din seng alle
mulige andre steder end JYSK, de aner intet om en god seng.

> To stk. boxmadrasser med meder der er clipset sammen er
> en god løsning til en dobbelseng.

Lige mine ord.

> Mvh Max

Gipsyman

Fra : Gipsyman

Dato : 25-05-06 22:58

"Jan Bang Jensby" <JanFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote in

> "Gipsyman" wrote

> Absolut ikke enig.
>
> Mener du, at en vare, der er dobbelt så dyr som en tilsvarende
> billigere, også er dobbelt så god?

Det var faktisk ikke hvad jeg skrev. Jeg skrev (eller mente) at hvis man
betalte lidt får man også lidt, men betaler man mere får man også mere,
dette er absolut ikke proportionelt, men stadigvæk.

> Det er min overbevisning, at man får mere for flere penge - men ikke
> proportionalt.
>
> - Jensby

Gipsyman

Fra : Pipeline

Dato : 25-05-06 00:05

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERN@FJERNdatea.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi hælder til boxmadrasser.
>
> Har i nogle gode anbefalinger, hvor kvaliteten er i top - og prisen er i

Jeg kan ikke hjælpe med at anbefale en madras, men blot give et lille råd
jeg engang fik af en bekendt der handlede med madrasser.
Hun sagde at til boxmadrasser over "enkeltsengs-bredde" skal man bruge meder
og ikke ben, medmindre man monterer meget tykke stolper/ben under. Sengen
bliver simpelthen for vakkelvoren da træet i boxmadrassen som regel er lavet
af blødt træ.

MVH
Pipeline

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-05-06 16:30

> [...]
>
> Vi hælder til boxmadrasser.
>
> Har i nogle gode anbefalinger, hvor kvaliteten er i top - og prisen er

Find et par boxmadrasser i middel prisklasse, og flot dig så med et par
Tempur topmadrasser, så bliver det ikke bedre
(http://www.tempur.dk/page233.asp).

mvh
Preben

Fra : Gipsyman

Dato : 25-05-06 23:05

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in news:4475cd6d$0$46989
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Find et par boxmadrasser i middel prisklasse, og flot dig så med et par
> Tempur topmadrasser, så bliver det ikke bedre
> (http://www.tempur.dk/page233.asp).

Hvis han køber to boxmadrasser, skal han ikke købe to topmadrasser, men én
stor. Desuden skal han sikre sig at de madrasser han køber er kantstabile,
ellers vil hullet i midten komme meget hurtigt.

Jeg købte to boxe og én stor top i mærket Jensen, og er meget tilfreds med
købet.

> mvh
> Preben

Gipsyman