Skjulte tagrender - bedste omgang?
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 21-05-06 19:29

Hej med jer

Vi fik bygget vores hus, som vi flyttede ind i for halvandet år siden.
Huset har skjulte tagrender, og allerede nu har vi fundet ud af, at det
kræver en del arbejde.. især i de perioder, hvor bladene falder af træerne
og tagrenderne bliver stoppede.

Men hvad bør man gøre for at klare de forskellige problemer, der kan og vil
opstå, og hvilke problemer kender i til?

Jeg har set, at man bl.a. i Jem & Bix kan købe noget net, som man kan
spænde ud over tagrenderne for at undgå de værste blade mm.. virker disse
efter hensigten?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 21-05-06 20:42

In news:1m4b5nywqjx4y.1gqg3z4v2nt67$.dlg@40tude.net,
Bo Kamp Dudek <bo@familiendudek.dk> Typed:

Hej Bo

> [...]
>
> Men hvad bør man gøre for at klare de forskellige problemer, der kan
> og vil opstå, og hvilke problemer kender i til?

Jeg står helt uforstående over for jeres problemer..
Mit hus er fra 1958, og med skjulte zinktagrender, jeg købte det i 1995, og
har til dato ikke renset tagrender, det ser ud til at virke fint..

Og der er nogle træer i nærheden

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 22-05-06 12:14

[...]

> [...]
> Mit hus er fra 1958, og med skjulte zinktagrender, jeg købte det i 1995, og
> har til dato ikke renset tagrender, det ser ud til at virke fint..

underligt.. jeg tømte renderne for et par uger siden, og der var ialt 2
bæreposer fulde..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-05-06 21:04

Petersen_Michael wrote:
> [...]
> Mit hus er fra 1958, og med skjulte zinktagrender, jeg købte det i 1995, og
> har til dato ikke renset tagrender, det ser ud til at virke fint..

Forklaringen er nok at de er forsvundet!

Når de er fyldt op, begynder der at gro træer i tagrenden, men da de er
skjult, så kan man ikke se dem, eller de kan ikke få lys nok.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 23-05-06 17:34

In news:ad466$4472194f$55dab8ab$27687@news.galnet.dk,
Peter Ole Kvint <haabet2003@yahoo.dk> Typed:

> Forklaringen er nok at de er forsvundet!
>
> Når de er fyldt op, begynder der at gro træer i tagrenden, men da de
> er skjult, så kan man ikke se dem, eller de kan ikke få lys nok.

Hvis tagrenderne var ude af drift, ville jeg kunne se regnvand sive ned
langs tagskæg / murværk, det er ikke tilfældet..

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-05-06 16:35

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44733978$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> In news:ad466$4472194f$55dab8ab$27687@news.galnet.dk,
> Peter Ole Kvint <haabet2003@yahoo.dk> Typed:

> Hvis tagrenderne var ude af drift, ville jeg kunne se regnvand sive ned
> langs tagskæg / murværk, det er ikke tilfældet..

http://www.boligtorvet.dk/Boligtorvet/web.nsf/HidIDLookup/X225F963101C63971C1256DC200325E28

Bare lidt til eftertanke.

- Martin

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 21-05-06 21:29

"Bo Kamp Dudek" <bo@familiendudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har set, at man bl.a. i Jem & Bix kan købe noget net, som man kan
> spænde ud over tagrenderne for at undgå de værste blade mm.. virker disse

Jeg tror nu ikke der kommer flere blade fordi tagrenderne er skjulte, men
med hensyn til de net fra Jem&Fix så kan jeg da oplyse at jeg har prøvet dem
og finder at de er umulige at få til at blive siddende over tagrenden.

Mvh, Steen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 22-05-06 12:15

[...]

> [...]
> og finder at de er umulige at få til at blive siddende over tagrenden.

ok.. ehm.. fordi buen på den giver spænding, der får dem til at hoppe af
eller?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 22-05-06 14:18

> [...]
>
> ok.. ehm.. fordi buen på den giver spænding, der får dem til at hoppe af
> eller?

Ved det ikke rigtigt men så snart det blæser lidt ryger de af.

Steen.