Min blomstrende bambus
Fra : Holst

Dato : 20-05-06 18:13

Sidste år blomstrede min bambus lidt hist og her. Det var dog ikke
alverdens, og de blomstrende pinde blev klippet bort.

Nu blomstrer reste.

Jeg har tit hørt sagt, at en bambus dør, når den blomstrer. Er det
korrekt? Er eneste mulighed at klippe lortet ned og grave roden op?

Eller er der andet at gøre?

Fra : BA

Dato : 20-05-06 18:24

Min 26 år gamle bambus blomstrer også hist og her. Jeg venter nu og ser,
hvad der sker. Forøvtigt er der noget i Politiken i dag om emnet ( Søren
Ryges sider)
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Holst

Dato : 20-05-06 20:58

BA wrote:

> Min 26 år gamle bambus blomstrer også hist og her. Jeg venter nu og ser,
> hvad der sker.

Ja, det lyder som min sidste år. Glæd dig til næste år.

> Forøvtigt er der noget i Politiken i dag om emnet ( Søren
> Ryges sider)

Ja, den har jeg ikke lige adgang til.

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-05-06 18:30

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har tit hørt sagt, at en bambus dør, når den blomstrer. Er det
> korrekt? Er eneste mulighed at klippe lortet ned og grave roden op?
>
> Eller er der andet at gøre?

Nej, egentlig ikke, men roden forsvinder jo af sig selv i løbet af nogle
år.

mvh
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-06 21:03

> [...]
>
> Jeg har tit hørt sagt, at en bambus dør, når den blomstrer. Er det
> korrekt? Er eneste mulighed at klippe lortet ned og grave roden op?

Hvis du mener andet end at grave, så ja:

http://www.bambus.dk/

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-05-06 21:33

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
> Hvis du mener andet end at grave, så ja:
>
> http://www.bambus.dk/

Ha, jeg ville foreslå www.booom.dk men fandt lige
ud af at det er samme firma. Booom har bare nogle
videoer med.

Fra : Holst

Dato : 20-05-06 22:12

Trekroner wrote:

> Hvis du mener andet end at grave, så ja:

Egentlig tænker jeg mest på, om man på en eller anden måde kan redde den
eller få den til at komme sig igen.

> http://www.bambus.dk/

Ja, den metode kender jeg til.

Fra : Max

Dato : 20-05-06 21:23

Hej Holst

> Jeg har tit hørt sagt, at en bambus dør, når den blomstrer. Er det
> korrekt? Er eneste mulighed at klippe lortet ned og grave roden op?

Jeg ved ikke om den dør, men jeg havde en der levede i bedste
velgående 10 år efter den havde blomstret og smidt en uhyggelig
masse frø som forøvrigt spirrede fint. Den blev gravet op af en
rendegraver i forbindelse med omforandring, men var fimt i live.

Mvh Max

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 20-05-06 23:17

Max wrote:
> [...]
> masse frø som forøvrigt spirrede fint. Den blev gravet op af en
> rendegraver i forbindelse med omforandring, men var fimt i live.

Det er meget usedvanligt. Det har nok været den sorte bamus, som har
været blandet med den gule.