Støbning af sokkel
Fra : Allan Knudsen

Dato : 17-05-06 16:13

Jeg skal have støbt sokkel til mit nye udhus på 136 m2. Det skal
indholde dobbelt garage, fyrrym, værksted og mulighed for en hest.

Jeg skal selv støbe sokklen, men får beton fra en betonkanon. Jeg havde
selv en ide om at lave soklen ved at få beton i renden og så sætte en
leca blok i det våde beton. Men det går jo ret stærkt når først bilen er
der og jeg har lidt svært ved at få hjælp til det da det skal foregå en
hverdag hvor jeg har fri.
Så fik jeg et råd om at lave soklen i beton som man plejer, men vente
med at mure de to leca blokke ovenpå til betonnet var størknet. Så kan
jeg jo bedre gøre det i mit eget tempo.

Men er det en god løsning? Kan det give nogle problemer og er der noget
jeg skal være opmærksom på?

Allan

--
Man er klog når man ved hvad man ikke ved noget om.

<--Fjern DETTE fra e-mail adr.->

Fra : TT

Dato : 17-05-06 17:10

"Allan Knudsen" <allanknudsenDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Allan
>
> --
> Man er klog når man ved hvad man ikke ved noget om.

Det var det de gjorde hos mig - det var et prof. firma der lavede det ....
Så det tror jeg ikek der er nogle problemer i

-TT

Fra : Allan Knudsen

Dato : 17-05-06 19:33

> Det var det de gjorde hos mig - det var et prof. firma der lavede det
> .... Så det tror jeg ikek der er nogle problemer i

Så kan jeg jo også roligt gøre det

Fra : fish

Dato : 17-05-06 18:19

Det er også en mulighed.
Hold betonen 42 cm under færdig højde, så har du plads til fuger.

Per

Fra : Allan Knudsen

Dato : 18-05-06 15:32

fish wrote

> Det er også en mulighed.
> Hold betonen 42 cm under færdig højde, så har du plads til fuger.

42 cm, er det hvis man murer 1 lecablok ovenpå?

Jeg er løbet ind i et andet problem. Grunden jeg skal bygge på skråner
og det falder ca. 35 cm på langs af bygningen (17m x 8m). Så er
løsningen med at støbe sokklen først og mure leca på når den er hård vel
ikke så god. For hvis jeg får hældt beton i til 42 cm under færdig
højde, render det vel over kanten i den laveste ende...Bygningen skal
have samme højde som vores hus, som ligger ved siden af, og her er
højden på sokklen over jorden 30 cm.
Så hvis jeg har forstået det rigtigt og regnet rigtigt vil der i den
høje ende være 12 cm fra jordoverfladen og ned til beton (30 cm sokkel
over jord - 42 cm = 12 cm under jorden) og i den lave ende vil der være
23 cm beton over jorden og det er jo ikke så godt (30 cm sokkel +
højdeforskelen - 42 cm = 23 cm over jorden)

Er det fuldstendigt vollapyk???

Fra : TT

Dato : 19-05-06 09:26

> [...]
>
> Er det fuldstendigt vollapyk???
>
> --
> Man er klog når man ved hvad man ikke ved noget om.

Min grund hælder også, du skal forskalle således at betonen du får støbt
bliver lige (i vage ??) dem der gjorde det hos mig satte støbeplader op, og
lavede snoretræk og alt muligt.... Det er ikke lige ud af posen gør det selv
arbejde efter min mening.

-TT

-TT

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-05-06 09:17

Allan Knudsen wrote:
> Jeg skal have støbt sokkel til mit nye udhus på 136 m2. Det skal
> indholde dobbelt garage, fyrrym, værksted og mulighed for en hest.

2 heste forhåbentligt, heste må ikke gå alene.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-05-06 09:37

On 18 May 2006 01:16:44 -0700, "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
wrote:

>2 heste forhåbentligt, heste må ikke gå alene.

Hvorfor ikke?

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : J. E.

Dato : 18-05-06 21:08

Allan Knudsen wrote:
> Jeg skal have støbt sokkel til mit nye udhus på 136 m2. Det skal
> indholde dobbelt garage, fyrrym, værksted og mulighed for en hest.

2 heste forhåbentligt, heste må ikke gå alene.

Hvem bestemmer det da ?
Der er vist ikke mange husdyr som ikke bliver
påvirket i negativ retning af at være husdyr/kæledyr
på en eller anden måde.
Hesten skal nok overleve.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-05-06 09:48

Mads Lie Jensen wrote:

> Hvorfor ikke?

Fordi heste er flokdyr, de skal have selskab ellers udvikler de
staldunoder som krybbebidning, stereotyp adfærd og lign.

Det er ikke lige som at have hund, kat eller kaniner.

Her er noget om de nye regler for hestehold:

http://www.jm.dk/image.asp?page=image&objno=74798

http://www.dyrevelfaerd.dk/heste.pdf

http://www.heste.nu/hestehold1

Desuden vil der måske efter sommerferien komme et lovforslag om
hestehold, og lur mig om ikke der vil være noget med min. antal.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-05-06 14:24

On 18 May 2006 01:48:04 -0700, "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
wrote:

>Fordi heste er flokdyr, de skal have selskab ellers udvikler de
>staldunoder som krybbebidning, stereotyp adfærd og lign.
>
>Det er ikke lige som at have hund, kat eller kaniner.

Nu aner jeg godt nok ikke noget om heste, men det lyder ikke anderledes
end at have kun en enkelt hund.

> [...]
>
>Desuden vil der måske efter sommerferien komme et lovforslag om
>hestehold, og lur mig om ikke der vil være noget med min. antal.

Tak for et par gode links.
De bliver givet videre til min far som er helt vild efter at få en
islænderhest - selvfølgelig opstaldet her hos mig ..... og jeg bryder
mig ikke om heste.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-05-06 14:27

Mads Lie Jensen wrote:

> Nu aner jeg godt nok ikke noget om heste, men det lyder ikke anderledes
> end at have kun en enkelt hund.

Hvis hunde boede i en hundegård eller i en stald alene så ja, så er
det det samme. Men det gør hunde jo sjældent og det er vist kun Pippi
Langstrømpe som har hesten inde i huset.

Var det ikke også din far ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-05-06 15:27

On 18 May 2006 06:26:31 -0700, "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
wrote:

>Var det ikke også din far ?

Jo - men han vil jo højst komme herud en gang om dagen for at fodre
kræet og måske trække den med en tur ned i engen. Og så ender det jo nok
som med børn og deres husdyr - det bliver forældrene som skal passe dem
efter nogle uger - her bare med omvendt fortegn

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-06 08:40

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> som med børn og deres husdyr - det bliver forældrene som skal passe dem
> efter nogle uger - her bare med omvendt fortegn

Så tror jeg du skal overvej om du vil ligge opstaldning til, der er
trods alt noget arbejde med heste.
De skal renses ud, der skal laves og vedligeholdes fold. De skal fodres
etc.
Som jeg sagde, det er ikke det samme som at have hund.
Vi har selv 2 heste, så det er ikke noget jeg gætter mig til.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-05-06 09:16

On 19 May 2006 00:40:08 -0700, "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
wrote:

>Så tror jeg du skal overvej om du vil ligge opstaldning til, der er
>trods alt noget arbejde med heste.

Halvdelen af ejendommer er min fars, så jeg har nok ikke det helt store
at skulle have sagt

> [...]
>Som jeg sagde, det er ikke det samme som at have hund.
>Vi har selv 2 heste, så det er ikke noget jeg gætter mig til.

Min far skal somend nok selv sørge for det - jeg bliver højst en slags
medhjælper når han en sjælden gang skla til møde ller så'n.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-06 09:18

Mads Lie Jensen wrote:

> Halvdelen af ejendommer er min fars, så jeg har nok ikke det helt store
> at skulle have sagt

Det kan jeg godt se.

> Min far skal somend nok selv sørge for det - jeg bliver højst en slags
> medhjælper når han en sjælden gang skla til møde ller så'n.

Så er det ikke så slemt
Desuden kan det være du ender med at blive glade for heste

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-06 09:20

J. E. wrote:
> [...]

> Der er vist ikke mange husdyr som ikke bliver
> påvirket i negativ retning af at være husdyr/kæledyr

Ja, men der er forskel på overlevelse og et godt liv.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk