isolering af tag med flamingo
Fra : Peter

Dato : 17-05-06 12:52

Jeg skal til at isolere mit tag og jeg ved at det billigste jeg kan få
rockwool tagisolering til er 250 pr kvm. Imidlertid kan man købe styrolit
gulvisolering for kun 80 pr kvm hvilket er en stor besparelse i forhold til
ovenstående. Problemet er nu det, at jeg ikke ved om styrolit kan holde sig
i luft eller om materialet evt vil forgå i løbet af nogle år.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-05-06 13:13

Peter wrote:
> [...]
> ovenstående. Problemet er nu det, at jeg ikke ved om styrolit kan holde sig
> i luft eller om materialet evt vil forgå i løbet af nogle år.

Check lige først om det overhovedet er lovligt at bruge styrolit til
tagisolering, specielt med hensyn til brandfare. Almindelig flamingo
(aka styropor) brænder ikke bare ualmindelig godt, det udvikler også
giftig røg når det gør det.

Jeg ville bruge Rockwool...

Ebbe

Fra : Allan Soerensen

Dato : 17-05-06 13:37

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> Check lige først om det overhovedet er lovligt at bruge styrolit til
> tagisolering, specielt med hensyn til brandfare.

Rigtig god ide, for det er jeg 99% sikker på at det ikke er.

> Almindelig flamingo
> (aka styropor) brænder ikke bare ualmindelig godt, det udvikler også
> giftig røg når det gør det.

Og når det brænder falder der brændende dråber ned og antænder etagen neden
under.

> Jeg ville bruge Rockwool...

Det er blot et enkelt varemærke, der er flere udmærkede og godkendte
produkter på markedet.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-05-06 15:33

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> Rigtig god ide, for det er jeg 99% sikker på at det ikke er.

Det bliver Sundolitt ( og sikkert andre producenter ) nok kede af at høre,
da de producerer masser af flamingo til dette formål.
http://www.sundolitt.dk/default.asp?menu=209&id=

Så det var godt du ikke skrev 100%

Og jo, det er fuldt ud lovligt så fremt man overholder vise krav, jeg kan
dog ikke uddybe disse fyldestgørende nok.

Mvh
Michael

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-05-06 18:27

> Og jo, det er fuldt ud lovligt så fremt man overholder vise krav, jeg kan
> dog ikke uddybe disse fyldestgørende nok.

Det er udvendig isolering, ikke indvendig.

Mvh Maria

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-05-06 18:32

> Det er udvendig isolering, ikke indvendig.
>
> Mvh Maria

Det er korrekt, men det må nu stadig gerne bruges indvendig under de rette
forudsætninger - og som nævnt er jeg ikke den rette til at beskrive disse,
men det er noget i retning med en BD30 beklædning underneden.

Mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-06 11:35

"Michael Rasmussen" <michaelrasmussenSLET_DETTE@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:G6Jag.23423$xC4.1664@news.get2net.dk...

> Det er korrekt, men det må nu stadig gerne bruges indvendig under de rette
> forudsætninger - og som nævnt er jeg ikke den rette til at beskrive disse,
> men det er noget i retning med en BD30 beklædning underneden.

Jeps, og smuttede besparelsen også

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : TT

Dato : 19-05-06 09:29

"Carsten & Ann" <blue22deep]a[yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse

> "Michael Rasmussen" <michaelrasmussenSLET_DETTE@get2net.dk> skrev i en
> [...]

Er BD30 ikke blot 2 lag gips ???

Det skal der vel være uanset hvad du isolerer med, eller bør der være.

TT

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-05-06 11:45

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse

> Er BD30 ikke blot 2 lag gips ???
>
> Det skal der vel være uanset hvad du isolerer med, eller bør der være.

Det er da ikke normalt af montere 2 lag gips *oven* på spærene. Langt de
fleste monterer gipslofterne *under* spærene

Fra : TT

Dato : 22-05-06 13:46

> "TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da ikke normalt af montere 2 lag gips *oven* på spærene. Langt de
> fleste monterer gipslofterne *under* spærene

Ikke hvis man vil have synlige spær

-TT

Fra : JensK

Dato : 21-05-06 20:51

3.3 m2 Rockwoll i 95 mm koster omkring 99,- Så for at komme op i 250 kr /m2
skal du udlægge over 700 mm. Det er en flot isolering!

7.2 m2 Styrolit i 100 mm koster 595,-, så med min lommeregner er Styrolit
mindst dobbelt så dyrt som rockwoll (som iøvrigt er dyrere end glasuld ....

Priser fra:

www.onlinebyg.dk

mvh
jens

Fra : fjerndette

Dato : 07-07-06 17:54

JensK skrev:
> [...]
> mindst dobbelt så dyrt som rockwoll (som iøvrigt er dyrere end glasuld ....

Nu kommer det an på om det er et flat tag der skal efter isoleres for så
kan der brugers både famingo og hardrock