Fældning af træ
Fra : 9abc@oz.dk

Dato : 16-05-06 21:07

Jeg har noget skov hvor der er en del der er væltet i stormen.
Jeg har ikke tid til at fælde og kløve det, og vores Stokerfyr
dejligt nemt at holde kørene.

Så derfor overvejer jeg at få nogen til at rydde op i træet, mod at
jeg får noget af det.
- men hvad er rimeligt for begge parter?

Har nogen erfaringer?

Mvh
Jan
(Vestjylland)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-05-06 21:24

<9abc@oz.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Der skal køres, holdes motorsav, og transporteres 'for pengene', det får du
nok ikke nogen til at svede over i dagevis, hvis de ikke må få det hele.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 16-05-06 21:46

Hej

> Så derfor overvejer jeg at få nogen til at rydde op i træet, mod at
> jeg får noget af det.
> - men hvad er rimeligt for begge parter?

Der er vel ingen der gider hvis de ikke får det hele.

Mvh Max

Fra : 9abc@oz.dk

Dato : 16-05-06 21:53

Sikkert ikke.
Jeg hørte nogen sige 3/4 til de der udfører arbejdet og 1/4 til
ejeren af skoven, men det var muligvis før landets skove blev blæst
omkuld.

/Jan

Fra : Max

Dato : 16-05-06 22:09

Hej Jan

> Jeg hørte nogen sige 3/4 til de der udfører arbejdet og 1/4 til

Det er muligt, men skulle jeg være med til den slags, ja så skulle
du være glad for at få ryddet op og ikke andet.

Mvh Max

Fra : JJ

Dato : 17-05-06 17:24

<9abc@oz.dk> wrote in message
[...]

Det er et støre og farliger arbejde, at ryde op i storm fældet træ, end det
er selv at fælde det.

JJ

Fra : Stefan

Dato : 16-05-06 22:43

[...]

Hvor langt ude i vestjylland og hvilken slag træ snakker vi om?