Tørretumbler "knurrer" :-|
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-05-06 17:37

Hej

Jeg har en Hoover (D6944) aftrækstørretumbler der nægter at starte
rigtigt op. Når jeg tænder for den og indstiller programmet, så plejer
den at klikke lidt for derefter at starte med at køre tromlen rundt, nu
klikker det og derefter kommer der en "knurren" ligesom den ikke rigtig
kan hive tromlen rundt. Jeg har prøvet at hive toppen af den, og kan se
at den for lidt fat i tromlen (den bevæger sig lige 5mm) for derefter at
sidde fast. Hvis man tager lidt fat kan man godt (når den er slukket
helt) få tromlen til at dreje rundt i den retning den forsøger at starte
(den modsatte retning er nem nok).

Det ser ud til at al motor mv. sidder i bunden af den, der har jeg ikke
lige haft skilt ad (endnu) så det er svært at sige om der sidder noget
fast eller lign. Den virkede såmænd fint nok i søndags.

Nogen der har et par gode tips til hvad der kan være galt inden jeg
kontakter en reparatør?

Thomas

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 16-05-06 17:44

Thomas Rasmussen wrote:

> Nogen der har et par gode tips til hvad der kan være galt inden jeg
> kontakter en reparatør?

Skift kullene i motoren, så kører den igen.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Preben Andersen

Dato : 16-05-06 17:51

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke lige haft skilt ad (endnu) så det er svært at sige om der sidder
> noget fast eller lign. Den virkede såmænd fint nok i søndags.

Det lyder som en slidt kondensator. Den er nem at skifte og koster ikke
alverden. Den er sikkert skruet fast i bundpladen og ligner mest
størrelsesmæssigt 1-2 batterier af de tykke A1 typer.
Afbryd lige strømmen først.

mvh
Preben