Solcelle drevet græsslåmaskine
Fra : Lars Dohn

Dato : 15-05-06 17:21

Jeg husker at have set en solcelle drevet græsslåmaskine engang for mange år
siden.
Det var ikke et af de dersens nymodens monstre som også beskærer grene,
brygger kaffe og koster en bondegård.

Det var bare en lille maskine der kørte når solen skinnede og holdt stille
når det var overskyet.
Jeg kan bare ikke finde dem på nettet.
Kan nogen hjælpe ?

Mvh
Lars

Fra : LarsJ

Dato : 15-05-06 18:20

Lars Dohn skrev:
> [...]
> brygger kaffe og koster en bondegård.
>
> Det var bare en lille maskine der kørte når solen skinnede og holdt stille

Husqvarna lavede en på et tidspunkt - men prisen på ca. 20.000 kr. og
den ringe klippeevne ren solenergi gjorde, at det ikke blev den store
succes.
I stedet laver Husqvarna (en del af Electrolux) det samme som mange
andre, en model, der selv kører hen til en ladestation, når den er kørt
tør. Se den her: www.automower.dk (koster stadig en formue - 15.000 kr.,
men nu virker den)

Der findes også nogle billigere modeller med mindre klippekapacitet:

Fra : Kim S

Dato : 16-05-06 08:48

"Lars Dohn" <spam@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brygger kaffe og koster en bondegård.
>
> Det var bare en lille maskine der kørte når solen skinnede og holdt stille

Har set at der triller en rundt på det lokale byggemarkeds
græsplæne. ACS-trælast på Amager. De må kunne svare.

Mvh, Kim

Fra : Leif

Dato : 16-05-06 21:51

"Lars Dohn" <spam@tdc.dk> wrote in message
> [...]
> brygger kaffe og koster en bondegård.
>
> Det var bare en lille maskine der kørte når solen skinnede og holdt stille

Electrolux har (havde) vist en frem engang. Kan ikke huske mere dereom.
/Leif

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 17-05-06 11:45

Lars Dohn wrote:
> Jeg husker at have set en solcelle drevet græsslåmaskine engang for
> mange år siden.

De automatiske græsslåmaskiner, både de solcelledrevne og de opladelige, har
to fælles problemer:
De koster en bondegård og er ikke altid hjemme. Sådan en lille fyr er alt
for nem at putte i et bagagerum. Så en skønne dag vender man hjem, ikke til
en nyslået plæne, men til en manglende plæneklipper :(

Den optimale løsning har jeg set på en ferie. En cirkelrund græsplæne med en
telefonpæl i midten. En selvkørende plæneklipper der var forbundet med pælen
med en snor. Mens klipperen kørte og stille og roligt rullede snoren op om
pælen, sad ejeren på terassen og drak sjusser :)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info