Tyverialarm - NOKIA overvågningskamera PT-~
Fra : Dan Andersen

Dato : 12-05-06 11:53

Er der nogen, der har erfaringer med dette overvågningskamera?
Jeg hører meget gerne - muligheder, følsomhed, opløsning osv.

På forhånd tak

--
Med venlig hisen
Dan Andersen

Fra : Ralph

Dato : 12-05-06 23:32

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der har erfaringer med dette overvågningskamera?
> Jeg hører meget gerne - muligheder, følsomhed, opløsning osv.

Jeg skulle lige til at komme med et "smart" svar om net (IP) kameraer, men
da jeg havde googlet lidt så indrømmer jeg da at dette er MEGET smartere.

Se dette link, hold da op, du kan overvåge dit sommerhus mens du er på
sommerferie i Spanien!! (det kan jeg så også, men kun fordi jeg har en
router, og kun hvis jeg har adgang til en PC med internetadgang), dette
kræver blot een af mange valgmuligheder mht. til Nokia mobiltelefon
http://l8shop.net/Products/Original_Nokia_Remote_Camera_PT_6.aspx

Med hensyn til følsomhed er der måske en hage ved prisen, hvis det sender en
MMS eller et videoklip hver gang der flyver en flue forbi, så bliver det nok
lidt dyrt i længden, men det er vel bare et spørgsmål om indstilling.

--
Ralph

Fra : Dan Andersen

Dato : 13-05-06 15:18

Jep.. det er rtet smart især fordi der er god GSM dækning, men absolut ingen
bredbåndsdækning i området og det kommer der nk ikke foreløbig. Huset ligger
i Sverige....
Fluer reagerer den nok ikke på, men problemet er mus..
Gad vide om der dog ikke er en eller naden, der har købt enheden og vil dele
erfaringerne med os andre..

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 13-05-06 17:04

Dan Andersen wrote:
> [...]
> Fluer reagerer den nok ikke på, men problemet er mus..
> Gad vide om der dog ikke er en eller naden, der har købt enheden og

Gerne, men jeg kan ikke hjælpe med oplysninger om følsomhed.
Vi bruger et par stykker på arbejdet hvor de holder øje med temperaturen i
et par (uovervågede) serverrum. Til det formål er de fremragende. Det er
muligt at forindstille intervaller for reaktion, både på temperatur og
bevægelse. Umiddelbart ville jeg mene at det er absolut muligt at udelukke
mus men næppe ræve o.l.
Af hensyn til overvågning af arbejdspladsen er de vendt så de "filmer" ind i
væggen.
Lys og bevægelse i rummende får dem ikke til at reagere i en vinkel på ca.
45 grader off axis.

mvh.
Henk
http://www.privatbanen.dk
- min hobby

Fra : Dan Andersen

Dato : 14-05-06 11:20

Takker mange gg. for info.. Bare der dog var een, der havde et billede sendt
med kameraet.. Fabrikanternes demobilleder er jo ofte meget bedre end
virkeligheden. Hvis du kender een, der kan sende et billede til min
mailadresse, så ville det være kanon.
dan@dbamott.dk
--
Med venlig hisen
Dan Andersen

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 14-05-06 15:09

Dan Andersen wrote:
> [...]
> meget bedre end virkeligheden. Hvis du kender een, der kan sende et
> billede til min mailadresse, så ville det være kanon.

Jeg skal se hvad jeg kan gøre

Mvh.
Henk
http://www.privatbanen.dk