glasfilt eller filt ?
Fra : kenneth.g

Dato : 10-05-06 17:27

Hej i gruppen

Jeg er lige blev færdig med at sætte gips i loftet og på væggene, også vi
jeg gerne afslutte med noget væv af en slags. Men hvad er forskellen på
glasfilt og filt, dele af mit loft er puds der støder op til det nye
gipsplade loft, så det må jo gerne være en form for hold på de to
materialer, er det der forskellen er ?

--
Hilsen Kenneth

kenneth918 (snabeA) msn (prik) com

Fra : Gunnar007

Dato : 10-05-06 18:26

"kenneth.g" <kennethX918@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> glasfilt og filt, dele af mit loft er puds der støder op til det nye
> gipsplade loft, så det må jo gerne være en form for hold på de to

Mener du ikke glasvæv ?

Forskellen på glasfilt og filt, er højst sandsynligt talemåden.

Forskellen på væv og filt, er struktur. Der er struktur i væv, filt er helt
glat
Hilsen G

Fra : Michael

Dato : 10-05-06 23:22

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> wrote in message
> [...]
>
> Forskellen på glasfilt og filt, er højst sandsynligt talemåden.
>

> Forskellen på væv og filt, er struktur. Der er struktur i væv, filt er

Filt kræver iøvrigt en MEGET omhyggelig gang spartling - eller nærmere 3
gange med slibning imellem hver gang. Den mindste ujævnhed ses tydeligt
igennem. Jeg ville ihvertfald vælge filt til loftet, da et loft efter min
mening bør være fint og glat. På vægge går det an med væv, selvom jeg
personligt foretrækker filt hele vejen igennem.