Maling - Sprøjtepistol ?
Fra : SpookiePower

Dato : 10-05-06 17:20

Jeg har noget sort Gori 88 maling som jeg skal bruge på vores
garage. Jeg har også en kompressor med tilhørene sprøjtepistol,
men er blevet itvivl om jeg kan bruge pistolen og malingen sammen.
Der står intet på malingen om sprøjtepistol, men er der nogle
som ved om jeg kan bruge dem sammen, eller om jeg skal finde
penslen frem ?

--
Mit fotoalbum
www.photo.activewebsite.dk

Fra : Max

Dato : 10-05-06 17:28

Hej

> men er blevet itvivl om jeg kan bruge pistolen og malingen sammen.
> Der står intet på malingen om sprøjtepistol, men er der nogle

Hvis det er en "normal" sprøjtepistol, ja så skulle du da fint
kunne bruge den, så prøv bare.

Mvh Max

Fra : SpookiePower

Dato : 10-05-06 17:32

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse news:44621458$0$84027$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvis det er en "normal" sprøjtepistol, ja så skulle du da fint
> kunne bruge den, så prøv bare.

Om den er normal ved jeg ikke, da det er den første jeg selv har haft.
Men den er købt billigt i et sæt med 5 stks luft-værktøj. Men jeg
havde bære hørt, at malingen skulle være beregnet til sprøjtepistoler
for ikke at stoppe pistolen til.

Fra : Max

Dato : 10-05-06 17:47

Hej

> Men den er købt billigt i et sæt med 5 stks luft-værktøj. Men jeg
> havde bære hørt, at malingen skulle være beregnet til sprøjtepistoler
> for ikke at stoppe pistolen til.

Jeg vil nu sige at 98% af det maling du kan købe i almindelig handel
kan bruges i en sprøjtepistol. Men hvis du aldrig har brugt en før, så
få fat på en der kan lære dig de mest grundlæggende ting. Forøvrigt
skal du påregne at det sviner som bare f..... og halvdelen af din maling
ikke ender på det der skal males.

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 10-05-06 17:49

Hej

Jeg glemte at sige at det vigtigste i det at sprøjtemale er at
bruge håndledet så sprøjten altid er vinkelret på emnet og
i samme afstand.

Mvh Max

Fra : Bjarne

Dato : 10-05-06 20:18

In article <446212b6$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
   "SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> writes:
> [...]
> Der står intet på malingen om sprøjtepistol, men er der nogle
> som ved om jeg kan bruge dem sammen, eller om jeg skal finde
Da jeg spurgte Gori om det samme for en del år siden, var svaret
klart nej. Gori 88 er helt uegnet til sprøje på.

mvh,
Bjarne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-05-06 09:57

Max wrote:
> Hej

> Hvis det er en "normal" sprøjtepistol, ja så skulle du da fint
> kunne bruge den, så prøv bare.

Jeg står overfor at skulle male en flagstang med hvid træbeskyttelse.
Der er nogle svindrevner i den.
Vil jeg få en fordel i at sprøjtemale den de første 2 gange, evt. 1.
gang med fortyndet maling ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Max

Dato : 11-05-06 12:52

Hej Christian

> Der er nogle svindrevner i den.
> Vil jeg få en fordel i at sprøjtemale den de første 2 gange, evt. 1.
> gang med fortyndet maling ?

Til sådan en opgave vil jeg bruge en pensel, man kan alligevel ikke
rigtig sprøjte ind i revnerne.

Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-05-06 13:07

Max wrote:
> Hej Christian

> Til sådan en opgave vil jeg bruge en pensel, man kan alligevel ikke
> rigtig sprøjte ind i revnerne.

OK.
Skal jeg give den olie inden ?
Skal 1. lag maling være fortyndet så det nemmere trænger ind eller
ej ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 11-05-06 14:35

SpookiePower wrote:
> Jeg har noget sort Gori 88 maling som jeg skal bruge på vores
> garage. Jeg har også en kompressor med tilhørene sprøjtepistol,
> men er blevet itvivl om jeg kan bruge pistolen og malingen sammen.

Både ja og nej.
Gori 88 indeholder geleringsmiddel (det der gør at det ikke drypper når man
bruger pensel).
Ufortyndet er det meget svært at sprøjte med. Fortyndet med 10 -15%
terpentin går det. Man skal så evt. sprøjte to gange.
Hvis det er på høvlede brædder ville jeg bruge en pensel. På uhøvlede ville
jeg nok sprøjte, evt. to gange.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info