El plæneklipper
Fra : Jacob Andersen

Dato : 09-05-06 21:43

Hej! Er der nogen de har erfaring med Bosch ROTAK 43 plæneklipper? Den skal
bruges til ca. 1000 m2 have, hvoraf noget skal slås tit, andet sjældnere. Er
der andre modeller der er værd at kigge på når vi taler el plæneklippere?

Jacob

Fra : Max

Dato : 09-05-06 22:00

Hej Jacob

> Hej! Er der nogen de har erfaring med Bosch ROTAK 43 plæneklipper?

Ikke lige den model, men min nabo har en plæne på den størrelse og
han brugte tidligere el-klipper, det er han heldigvis holdt op med, man
bliver tosset af at høre på den. Han bruger nu en benzin klipper der
næsten ikke larmer og klare jobbet på den halve tid til glæde for
hans naboer :)

Mvh Max

Fra : Ivar

Dato : 09-05-06 22:52

Max skrev:

> og klare jobbet på den halve tid

Min nabo brugte mindst 3-4 gange så meget tid som jeg, da han brugte
en "støvsuger-klipper". Når han havde været i gang en halv til en hel
time, kunne jeg starte min maskine, klippe på 20-30 minutter og
parkere den i garagen længe før han var færdig. Nu har han en
motorklipper.

Ja, og larmen! kunne de dog bare holde den tændt hele tiden, ikke
dette evindelige: start - stop - start - stop - start - stop.

Jeg har to plæneklippere begge med 5½ hk Honda. Den ene en Gudenå,
den er næsten helt af plast, og en Stiga med aluminium-skjold og
gummiophængt motor. Der utrolig stor forskel på støjniveauet på
de to maskiner. Hvis man vil have en støjsvag plæneklipper, skal
man gå efter gummi ophængtmotor og et resonansfrit skjold.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Leif

Dato : 14-05-06 13:16

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> dette evindelige: start - stop - start - stop - start - stop.
>
> Jeg har to plæneklippere begge med 5½ hk Honda. Den ene en Gudenå,

En Gudenå af plast har jeg ikke hørt om før - har du ikke byttet om på dem?

/Leif

Fra : Ivar

Dato : 14-05-06 21:03

Leif skrev:

> En Gudenå af plast har jeg ikke hørt om før - har du ikke byttet om på dem?

Nej, den hedder "Gudenaa P47B AUTO" og er i rød plast.
Min Stiga er en "Pro 51 S" og er i gul aluminium.
Gudenaa burde være kvalitet, men min er det i hvert fald ikke.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-05-06 22:02

"Jacob Andersen" <i@dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Er
> der andre modeller der er værd at kigge på når vi taler el plæneklippere?

Ja, alt andet end el-klippere.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen