pæle til trådnet hegn
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 21:48

Hej,

vil ikke bruge tryk imp pæle og jern til trådnet hegn ved køkkenhaven....

kan man få noget plastik agtigt eller andet naturmateriale ?

så nogle jernrør med plastik omkring fra "Park", men spidsen er af jern, og
var faktisk allerede rustet hos trælasten, hvor jeg så dem.... hvorfor
pokker laver park ikke bare pælene med plastik eller andet på spidsen ?

nogle ideer til miljøvenlige hengspæle ?

Fra : Max

Dato : 09-05-06 21:56

Hej

> kan man få noget plastik agtigt eller andet naturmateriale ?

Hvad med et hegn i pileflet, det er så moderne for tiden.

Mvh Max

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 09-05-06 22:10

> Hvad med et hegn i pileflet, det er så moderne for tiden.

Fordi det lårt ikke er til at slippe af med igen!

Stef
Der har adskillige hundrede meter med det skrammel!

Fra : Carsten Keller

Dato : 10-05-06 07:24

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message

> Fordi det lårt ikke er til at slippe af med igen!

Jeg tror der menes det "døde" pileflet, altså det der er spændt op på nogle
metalrammer eller lignende når du køber det. Ikke det man sætter i jorden,
og fletter efter hånden som det vokser

Keller

Fra : Leonard

Dato : 09-05-06 22:03

"Zoom" <yuyuyu> wrote:

>nogle ideer til miljøvenlige hengspæle ?

Gør ligesom bønderne har gjort i hundrede år, brug ubehandlede rafter.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 19:58

> Gør ligesom bønderne har gjort i hundrede år, brug ubehandlede rafter.
> --

"ubehandlede rafter"? hvor køber man disse? har du link til billede?

"træpæl"?

kan i komme lidt nærmere mht trætype ?

ledte på trælasten efter noget lærketræ, men de havde kun terrassebrædder...

til 60 cm højt galv. trådnet med store masker.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 10-05-06 20:19

"Zoom" <yuyuyu> skrev i en meddelelse news:446237a2$0$860$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "ubehandlede rafter"? hvor køber man disse? har du link til billede?
>
> "træpæl"?

En ubehandlet rafte er en ganske gemen hegnspæl. I dette tilfælde
er det vigtigt at det er gran, da gran holder bedre en f.eks. fyr ved
udvendig brug, da gran har lukkede celler.
Hvis de skal være runde er stolpe nok mere rigtig, da en rafte
kan være gennemskåret.

http://www.gravlunde.dk/dk/pix/prod/rafte4.jpg

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 11-05-06 14:42

Zoom wrote:

> "ubehandlede rafter"? hvor køber man disse? har du link til billede?

Snak med en skovfoged i det nærmeste skovdistrikt. Han kan sikkert sælge dig
nogle egetræspæle.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Calle.

Dato : 10-05-06 07:36

Zoom wrote:
> [...]
> dem.... hvorfor pokker laver park ikke bare pælene med plastik eller
> andet på spidsen ?
>
> nogle ideer til miljøvenlige hengspæle ?

en alm. træpæl

--
*** Calle ***

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-06 15:26

> [...]
> pokker laver park ikke bare pælene med plastik eller andet på spidsen ?
>

> nogle ideer til miljøvenlige hengspæle ?

Trådnettet er sat langs nye ligusterhækplanter til indarbejdning af
trådnettet i hækken.
Derfor helst ikke for tykke pæle. Har tænkt på, om jeg kan bruge noget
bambus.... når hækken laver sideskud gennem trådnettet, så vil der måske
slet ikke være behov for trådnet mere.... eller ?

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-06 18:28

> [...]
> bambus.... når hækken laver sideskud gennem trådnettet, så vil der måske
> slet ikke være behov for trådnet mere.... eller ?

rettelse til ovenstående
......"slet ikke være behov for pinde mere", da trådnettet holdes af
hækkes...

nå, men nu har jeg været ude og sætte bambuspinde i. Holder fint. Man skal
bare bruge flere pinde for at stabilisere.

tak for råd i øvrigt