Overgang mellem tag og tagrende
Fra : Kurt

Dato : 09-05-06 07:32

Hej

Taget på min udestue har i løbet af årene flyttet sig, således at det ikke
længere går ud over/hen til tagrenderne. Jeg har ikke mulighed for at trække
dem tilbage idet taget så bliver utæt ind mod huset...

Jeg skal derfor have lavet en eller anden løsning hvor jeg leder vandet fra
taget og over i tagrenden. Tagets hældning er ikke særlig stor. Jeg har
tænkt på noget "klyt" så som at lime noget armeret plastic fast på kanten af
tagets overside og lade det gå ned i tagrenden. Ligeledes har jeg tænkt på
at lime det på tagets underside og lade det gå over i tagrenden. (tagrenden
bliver afdækket af nogle brædder, så man kommer ikke til at kunne se
"løsningen".)

Er der bedre ideer, eller vil mine forslag kunne holde nogle år? Hvilke
materialer skal jeg evt. anvende??

Til info har jeg uploadet 3 billeder i dk.binaer med emnet "Overgang mellem
tag og tagrende - sendt 09-05-2006 08:19".

Håber på lidt hjælp

Fra : Max

Dato : 09-05-06 07:43

Hej Kurt

> Er der bedre ideer, eller vil mine forslag kunne holde nogle år?
> Hvilke materialer skal jeg evt. anvende??

Kan det ikke lade sig gøre at sætte en bukket zinkplade på
under tagpladerne på den første lægte ? Zinkpladen skal
være bukket så den lige går ned i tagrenden.

Mvh Max

Fra : Kurt

Dato : 09-05-06 07:56

> Hej Kurt

> Kan det ikke lade sig gøre at sætte en bukket zinkplade på
> under tagpladerne på den første lægte ? Zinkpladen skal
> være bukket så den lige går ned i tagrenden.

Jeg har nogle zinkplader som passer i størrelse i forhold til tagpladerne.
Jeg vil så få et hul ved samlingerne mellem pladerne (se billede 0514) -
hvad gør jeg så her? Og hvis zinkpladerne ikke kommer helt op til tagpladen,
kan man så putte noget silikone i for at lukker hullet?

Fra : Martin Bak

Dato : 09-05-06 08:16

"Kurt" <svar_i_nyhedsgruppen@tak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tagpladen,
> kan man så putte noget silikone i for at lukker hullet?

Den slags løsninger er ikke velegnede sådanne steder. Du får det aldrig tæt
med silikone eller den slags produkter.

Dine render ser ud til at sidde i konsoljern fastgjort på
underslagsbrædderne.(?) Tag renden ned, og fjern så meget af underslaget at
aftsanden passer igen. Sæt derefter konsoljern og rende op igen.

Martin

Fra : Tomas Jensen

Dato : 09-05-06 12:10

> [...]
> underslagsbrædderne.(?) Tag renden ned, og fjern så meget af underslaget at
> aftsanden passer igen. Sæt derefter konsoljern og rende op igen.

Nu kan jeg se billedet, men vil det ikke være muligt at købe en tagplade
magen til de eksisterende, save strimler af således at de kan lægges
under og indt t.o.m. den nederste lægte?

Tomas

Fra : Kurt

Dato : 09-05-06 18:22

"Tomas Jensen" <hatofjern@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kan jeg se billedet, men vil det ikke være muligt at købe en tagplade
> magen til de eksisterende, save strimler af således at de kan lægges
> under og indt t.o.m. den nederste lægte?

Hmm - vil prøve at se om man kan få noget med samme mål i bredde og højde..

Fra : Kurt

Dato : 09-05-06 18:23

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> aftsanden passer igen. Sæt derefter konsoljern og rende op igen.

Det er desværre ikke "konsekvent" at de har rykket sig, så derfor vil jeg så
nogle steder få tagpladen ud over tagrenden. Men ideen var nu god nok.

Fra : Max

Dato : 09-05-06 12:43

Hej Kurt

> tagpladerne. Jeg vil så få et hul ved samlingerne mellem pladerne (se

Jeg har puttet et billede i dk.binaer med tegning af
hvad jeg havde forestillet mig.

Mvh Max