Mangler 2" låg til palletank
Fra : Carsten Keller

Dato : 08-05-06 07:29

Hej gruppe.

Jeg har fået mig en palletank til regnvand, men afgangen er jo ligesom lidt
voldsom til en haveslange. Er der noget der ved hvor man kan få et låg der
passer til afgangen? Så kan jeg nok montere en slangestuds i det med noget
silicone eller lignende.

Hvis nogen har alternative forslag til at neddrosle den til almindelig
haveslangestørrelse vil jeg være meget interesseret.

Bor i Århus, hvis det skulle hjælpe llidt.

Keller

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-05-06 09:20

On Mon, 8 May 2006 08:29:18 +0200, "Carsten Keller"
<ck@no-more-swen.iha.dk> wrote:

> [...]
>haveslangestørrelse vil jeg være meget interesseret.
>
>Bor i Århus, hvis det skulle hjælpe llidt.

Nærmeste velassorterede byggemarked har et udvalg af rørstumper,
forskruninger osv, godt nok i galvaniseret rør, men de plejer at passe
sammen med diverse plastik-fittings til vandslanger.
Prøv at gå ned og kigge, om ikke der findes lige de dimser du manger.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Carsten Keller

Dato : 08-05-06 10:55

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message

> [...]
> sammen med diverse plastik-fittings til vandslanger.
> Prøv at gå ned og kigge, om ikke der findes lige de dimser du manger.

Har både været i Silvan og Råd&Svamp. Det nærmeste jeg kom var noget med 8
forskellige stumper der til sidst næsten blev til den rigtige dimension. Men
så ville stumperne også koste mig det samme som tanken. Derfor ideen med at
modificere sådan et låg jeg har set alle andre palletanke har. Min kom
desværre bare med sådan en studs jeg ikke lige kan bruge til så meget

Keller

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-05-06 11:54

On Mon, 8 May 2006 11:55:10 +0200, "Carsten Keller"
<ck@no-more-swen.iha.dk> wrote:

> [...]
>modificere sådan et låg jeg har set alle andre palletanke har. Min kom
>desværre bare med sådan en studs jeg ikke lige kan bruge til så meget

8 forskellige? Det er godt nok mange ....
Jeg forestillede mig det kunne gøres med 3 - 2" til 1,5" - 1,5" - 1" -
1" slangestuds.

Men jeg døjer godt nok hvert år med at få sådan nogle vandingsting til
at passe i den sidste ende

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Carsten Keller

Dato : 08-05-06 11:58

> 8 forskellige? Det er godt nok mange ....
> Jeg forestillede mig det kunne gøres med 3 - 2" til 1,5" - 1,5" - 1" -
> 1" slangestuds.

Jeg tror projektet faldt på at der ikke var nogen af dem der gik op i 2".
Men det kunne da være jeg skulle prøve et byggemarked mere, det må da være
muligt. Men bare jeg dog kunne få fat i et ganske almindeligt låg til
afgangen, så kunne jeg jo lave det selv...

Keller

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 08-05-06 14:59

Carsten Keller wrote:

> Hvis nogen har alternative forslag til at neddrosle den til almindelig
> haveslangestørrelse vil jeg være meget interesseret.

Har ikke lige noget at måle på, men låget til en 25l plastikdunk er tæt på
2". Så er der jo lige gevindet?

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Olskum

Dato : 13-05-06 20:35

On Mon, 8 May 2006 15:59:25 +0200, Carsten Finn Rasmussen wrote:

> [...]

Jysk Emballage har måske noget du kan bruge.

http://www.jer.dk/index.asp?id=38&parentId=108&typesId=2

/Olskum