Valg af maling til udhæng
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-05-06 19:43

Hej

Vi skal til at male udhæng samt carport og værksted. Alt er pt. opført i
trykimprægneret træ. Det skal altsammen males hvidt.

Mærke, model, grunder og type af maling samt andre råd?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : [8830] Plis

Dato : 07-05-06 21:18

> Vi skal til at male udhæng samt carport og værksted. Alt er pt. opført i
> trykimprægneret træ. Det skal altsammen males hvidt.

Hejsa Bo

Jeg ville tage kontakt til http://www.damsonpaint.dk/ -
De producerer Linoliemaling. Til udendørs brug skal der bruges en maling med
Fungicid - en svampe/rådforhindrende tilsætning.
Nemt at arbejde med...og til sammenligning hvad angår priser på ex. Gori.

Det er MIN overbevisning at du får en carport der holder sig pænere...og i
længere tid med ovennævnte.

Peder

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 08-05-06 10:21

[...]

> [...]
> Fungicid - en svampe/rådforhindrende tilsætning.
> Nemt at arbejde med...og til sammenligning hvad angår priser på ex. Gori.

jeg kan se, at dækevning er en del større end Gori, Flügger og Demidek, men
prisen er så også tredobbelt.. så sammenlignes det med ovenvævnte
produkter, så er det stadig en del dyrere.. vi har ialt 210kvm, der skal
dækkes, så det bliver en dyr omgang.. men det skal selvfølgelig også
virke..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-06 20:28

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> ovenvævnte produkter, så er det stadig en del dyrere.. vi har ialt
> 210kvm, der skal dækkes, så det bliver en dyr omgang.. men det skal

Forskellen er at du ikke betaler for opløsningsmiddel når du handler hos
Damson eller andre linoliefarvemærker.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 08-05-06 20:44

[...]

gutten i den lokale sadolin mente, at linolie-maling var en krig om at
tørre.. jeg spurgte, om det gav problemer, men det havde han intet svar
på..

kommentarer..?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Max

Dato : 08-05-06 21:04

Hej Bo

> kommentarer..?

Han sælger det vel ikke :)

Mvh Max

Fra : [8830] Plis

Dato : 08-05-06 23:15

> gutten i den lokale sadolin mente, at linolie-maling var en krig om at
> tørre.. jeg spurgte, om det gav problemer, men det havde han intet svar
> på..
>
> kommentarer..?

Hej Bo

Det er korrekt at linoliemaling er længere om at tørre/hærde end de øvrige
nævnte mærker/fabrikater.
Tørretiden bruges til at hærde træet så det holder længere.

Vi bor i hus, hvor vi har sandspartlet alle vægge, og malet dem med
linoliemaling til indendørs brug. Malingen her var overfladetør i løbet af
ganske få dage - og står nu efter 6 år med samme glans og farvemæthed.
Naboen har malet 2 gange isamme periode.

En godven af mig er restaureringsarkitekt. Han og konen købte en gl. skole
hvor alle vinduer igennem årene var blevet malet med linoliemaling. 19 ud af
de første 20 75 år gamle vinduer han restaurerede var i bedre stand end
naboens kun 20 år gamle.

Min pointe er at der er mange fordele ved at male med linoliemaling og
Damsons produkter er uovertrufne! Klart de bedste!

Det var vist kommentarer nok til det.......øøøh har da lige en mere ud af
sidebenet.....sadolinfyren har ret..det er længere om at tørre...men han er
jo også oplært i at ingen gider at arbejde mere end allerhøjest
nødvendigt...hvorfor man har tilsat så mange stoffer i malingen man kan
tillade...for at få skidtet til at tørre hurtigere.........

Peder