Samling af spær.
Fra : Ole Axelsen

Dato : 06-05-06 08:44

Jeg er ved at ændre mit udhæng, så de skjulte tagrender kommer "frem i
lyset". Vi har en udestue, som har været fastgjort til udhænget, og da det
nu kommer længere ind, kan spærene på udestuetaget jo ikke nå. Taget er ikke
særlig tungt, da det kun spænder over ca 3½ meter og er ca 4 meter bredt, og
"tagbelægningen" er den billige tynde trapetzplade. Spærene er 125*50 mm og
de sidder med en afstand på 1 meter. Jeg skal have forlænget spærene med ca
30 cm. Jeg forestiller mig jeg kan lave en sammenføjning ved at skære træet
i L-form over ca 25-30 cm og skrue det sammen og så skrue et hulbeslag på
hver side. Burde det ikke kunne holde?
Ved tvivl om hvad jeg mener, kan billede af sammenføjningen ses i

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 06-05-06 08:50

Ole Axelsen wrote:
> Jeg er ved at ændre mit udhæng, så de skjulte tagrender kommer "frem i
> Ved tvivl om hvad jeg mener, kan billede af sammenføjningen ses i

Nå ja, jeg kom lige i tanke om, at jeg selvfølgelig også kan lime
sammenføjningen.

Fra : foreman

Dato : 06-05-06 09:59

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse

> Nå ja, jeg kom lige i tanke om, at jeg selvfølgelig også kan lime
> sammenføjningen.

Jeg ville mene at ekspanderende lim, et par solide skuer gennem emnerne,
samt skuebeslag er rigeligt - når bare samlingen er i tørvejr, samt når de
sikrer dig et det træ du supplerer med er totalt tørret, så de to emner ikke
giver sig forskelligt.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 06-05-06 10:34

foreman wrote:
> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse

> Jeg ville mene at ekspanderende lim, et par solide skuer gennem

Så var jeg ikke helt galt på den. I tråden i binaer er der en der mener jeg
bør lade overlappet være længere, men ellers vil jeg følge fremgangsmåden
uden ændringer. Tak for svar.