Højtryksrenser - hvor købes delene?
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 05-05-06 16:48

Jeg har en vandslange, jeg har en kompressor.
Jeg mangler bare den højtryksrenser (eller hvad man kalder det) hvor jeg kan
tilslutte min vandslange og min kompressor - og så ellers spule så det
sprøjter
Jeg har kigget mange steder, men har kun fundet komplette systemer, og det
er ikke lige det jeg søger.
Har du et tip?

--

Med venlig campinghilsen
Erik Nielsen - Odense.

Fra : Aksel

Dato : 05-05-06 17:16

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sprøjter
> Jeg har kigget mange steder, men har kun fundet komplette systemer, og det

Det du efterlyser er tilsyneladende ikke en højtryksrenser men en
vandblæsepistol, den kan købes hos Harald for 79,50 bestillingsnummer 6134.

Hilsen Aksel

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 05-05-06 18:43

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
> Det du efterlyser er tilsyneladende ikke en højtryksrenser men en
> vandblæsepistol, den kan købes hos Harald for 79,50 bestillingsnummer
> 6134.
>
> Hilsen Aksel

Ja - for pokker. Det er lige sådan en jeg skal have.
Tak for hjælpen.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-05-06 18:21

Hej

Erik M. Nielsen wrote:
> [...]
> tilslutte min vandslange og min kompressor - og så ellers spule så det

Det der får du aldrig en højtryksrenser ud af. En kompresser kan typisk
trykke med 10-12bar, hvor en højtryksrenser typisk sprøjter med 120-140bar.

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-05-06 18:10

> Det der får du aldrig en højtryksrenser ud af. En kompresser kan typisk
> trykke med 10-12bar, hvor en højtryksrenser typisk sprøjter med
> 120-140bar.

Jo jo, men der dannes vel også en hel del højere tryk ude ved mundstykket.
På en regulær højtryksrenser sidder der jo ikke ligefrem en kompressor der
genererer 100 bar. Det er nøjagtig samme princip som med tommeltotten på
vandslangen =)

\Michael

Fra : Aksel

Dato : 07-05-06 20:19

> [...]
> genererer 100 bar. Det er nøjagtig samme princip som med tommeltotten på

I en højttryksrenser sidder der en vandpumpe der øger trykket til ca. 100
bar.

Hilsen Aksel