Regnvandstønder og tappehaner
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 05-05-06 10:31

En bekendt af mig har nogle regnvandstønder med en tappehane for
neden.
Tappehanen er forsynet med en åbne-lukke-ventil og en konisk studs til
haveslange.
Billede kan ses på http://peecee.dk/?id=38113
Beholderne er købt i Silvan.
Silvan er nu begyndt at forhandle en ny type beholder hvor tappehanen
er af en meget ringere kvalitet. Dels er åbne-lukkemekanismen
spinklere og enklere - det er selve tappetuden der drejes hvorved en
åbning i denne "åbner og lukker for vandet".
Foruden det er mere spinkelt konstrueret er det heller ikke længere
muligt at tilslutte en haveslange.

Er der nogen der ved om der er andre steder man kan købe sådanne
regnvandsbeholdere med den "gamle" studs, eller om man kan købe en god
tappehane løs?

mvh kmo

Fra : Kim S

Dato : 05-05-06 10:51

"kristian mikael de freitas olesen" <kmo@gbmail.invalid> skrev i en
meddelelse news:tn6m52p4igc734ggvk9ncmlujp701oa79c@4ax.com...
> [...]
>
> Er der nogen der ved om der er andre steder man kan købe sådanne
> regnvandsbeholdere med den "gamle" studs, eller om man kan købe en god

Tjae...En alm. vandhane med gevind passer vel på ?
F. eks: http://www.billigvvs.dk/Ventiler%20%26%20Haner/Aftapventiler
Det er samme gevindstr. som på Ballofix.

Mvh, Kim

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 05-05-06 12:04

On Fri, 5 May 2006 11:51:21 +0200, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

>Tjae...En alm. vandhane med gevind passer vel på ?

Ja... naturligvis..
Det tænkte jeg ikke på - jeg var sporet helt ond på at det skulle være
i plast.

Hvis ikke andet lykkes vil vi da bruge denne løsning.

mvh kmo

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 05-05-06 12:06

On Fri, 05 May 2006 13:03:55 +0200, kristian mikael de freitas olesen
<kmo@gbmail.invalid> wrote:

>..helt ond på..
Der skulle naturligvis stå "helt ind på"

Ingen onde tanker her..

mvh kmo

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 05-05-06 18:36

wrote:

>Tjae...En alm. vandhane med gevind passer vel på ?

Det gør den faktisk ikke, kunne jeg se, da jeg havde en i hånden
tidligere idag.
En sådan hane er beregnet til at skrue på et rør eller andet med
gevind.
"Kraven" er simpelthen for lille til at den kan monteres ordentligt
stukket gennem nogle få mm hårdt plast med en møtrik bagpå.

Plasthanerne der er beregnet til disse plasttønder har en "krave" på
ca. 5mm og monteringsmøtrikken har en krave der er endnu større.

Men ellers godt tænkt.

mvh kmo

Fra : Sonja von Druschke

Dato : 05-05-06 11:17

> [...]
>
> Er der nogen der ved om der er andre steder man kan købe sådanne
> regnvandsbeholdere med den "gamle" studs, eller om man kan købe en god

Jeg har selv for ca 2 uger siden købt en ny tappehane som den på billedet
i Silvan, Ballerup

hilsen Sonja

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 05-05-06 12:02

On Fri, 5 May 2006 12:17:14 +0200, "Sonja von Druschke"
<sdruschke@courseware.dk> wrote:

>Jeg har selv for ca 2 uger siden købt en ny tappehane som den på billedet
>i Silvan, Ballerup

Javel...
I de Silvaner jeg har besøgt (Helsingør og omegn) har de kikket på mig
som om jeg var faldet ned fra Månen når jeg spurgte til løse haner til
vandtønder.
De vidste ikke engang at der var forskel på hanerne på de tønder de
sælger nu og de tønder de solgte for en måned siden.

Skulle måske forsøge med nogle Silvaner andre steder.

mvh kmo

Fra : Andersen [3650]

Dato : 05-05-06 14:10

"kristian mikael de freitas olesen" <kmo@gbmail.invalid> skrev i en
meddelelse news:oubm52la9ng1psplua8hqettf0it1nb4bq@4ax.com...

> [...]
> sælger nu og de tønder de solgte for en måned siden.
>
> Skulle måske forsøge med nogle Silvaner andre steder.

Det kendetegner lige præcis personalet i Silvan.
De ved ikke en pind om noget som helst. Er der
så en enkelt der ved bare minimalt, ja så er køen
for at komme til at tale med ham, alen lang.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 05-05-06 18:30

On Fri, 5 May 2006 15:09:53 +0200, "Andersen [3650]" <virker@ikke.dk>
wrote:

>Det kendetegner lige præcis personalet i Silvan.

Idag var jeg så i Silvan i Albertslund.
Her fik jeg at vide af en medarbejder i haveafdelingen at de desværre
ikke kunne levere tønder med den gamle hane og at de desværre heller
ikke handlede med løse haner.
Da det er ikke første gang jeg fra en medarbejder i Silvan har fået et
jeg-gider-ikke-beskæftige-mig-med-dit-problem-svar og da Sonja von
Druschke tidligere i denne tråd fortalte at hun havde købt en løs hane
i Silvan, henvendte jeg mig i informationsskranken.
Her kunne medarbejderen fortælle at sådan en tappetud var i deres
varesortiment, de havde den ikke lige på lager nu men den vil komme i
næste uge.

Lige ved siden af ligger en Jem og Fix.
Der gik jeg ind og de havde tre typer at vælge mellem, så nu har jeg
fået mig en tappehane.

mvh kmo

Fra : kim Jørgensen

Dato : 14-05-06 20:21

bedre sent end aldrig.

Jeg havde samme problem, men var heldig at finde en gammel hane i deres 20
kr. marked.

kim