Hårde hvidevarer
Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 04-05-06 19:50

Hej NG, vi skal til at bygge hus, og i den forbindelse skal vi have hårde
hvidevarer, og det er ALT.

Køle/fryseskab, emhætte, ovn, kogeplader, opvaskemaskine, vaskemaskine og
tørretumbler.

Er der nogle der kan komme med nogle gode råd til hvilke mærker man skal
købe, og hvad man skal holde sig langt fra? Og har i nogle gode idéer til,
hvor vi køber det billigst ?

På forhånd tak

Lars Kristian Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-06 21:17

Vi har lige været igennem det samme - fik tilbud fra bla fleggaard og nogle
butikker i Århus - en lokal butik var klart den billigste - og så leverer de
til huset

Vi købte siemens til det meste - men ved ikke om det er bedre end andet.

Mvh

Dan
http://byggeri.kaihoj.dk

Fra : Henrik Madsen

Dato : 04-05-06 22:34

On Thu, 4 May 2006 20:50:22 +0200, "Lars Kristian Jensen"
<lars@wefl-jensen.dk> wrote:

> [...]
>købe, og hvad man skal holde sig langt fra? Og har i nogle gode idéer til,

Hej

Vi har været ved at kigge på hårde hvidevarer til renovering af køkken
og selvom visse herinde siger at man kan få det billigere eller til
samme pris herhjemme så er det billigste jeg har fundet det vi regner
med at købe hos Fleggaard, de andre danske forhandlere kan SLET ikke
bare komme i nærheden af at følge med.

Hvordan skulle de også realistisk set det når fleggaard kan sælge det
med 16% moms mens man i DK skal betale 25% ..

Dette fordrer selvfølgelig at man selv henter men hvis man kan spare
10-20% og skal have ALT så er der virkeligt penge at spare, det kan
sagtens betale sig at leje en lille lastbil og hente det i hvis det er
det der skal til..

Vi ender nok med at købe Bosch, det er flot og mærket er der jo heller
ikke umiddelbart noget at udsætte på..

Henrik

Fra : -=Madsen=-

Dato : 05-05-06 00:50

<------------>
> Hvordan skulle de også realistisk set det når fleggaard kan sælge det
> med 16% moms mens man i DK skal betale 25% ..
<------------>
Se evt. www.hvidevarepriser.dk

moms forskellen er intet i forhold til avancen på hvidevare

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-05-06 09:16

Lars Kristian Jensen skrev:

> Er der nogle der kan komme med nogle gode råd til hvilke mærker man
> skal købe

Miele siges at holde godt - men er ikke billigt.
Hans
med Miele vaskemaskine

Fra : Tina

Dato : 05-05-06 13:12

> Og har i nogle gode idéer til,
> hvor vi køber det billigst ?
>
> På forhånd tak
>
> Lars Kristian Jensen

Jeg har ladet mig fortælle, at de er billige her:
http://www.ahvidevarer.dk/shop/ . Mvh Tine

Fra : Henrik Madsen

Dato : 05-05-06 13:35

On Fri, 5 May 2006 14:12:10 +0200, "Tina" <Tina-news@ofir.dk> wrote:

>Jeg har ladet mig fortælle, at de er billige her:
>http://www.ahvidevarer.dk/shop/ . Mvh Tine

Ikke specielt tilsyneladende.

Tog bare et eksempel.

Bosch HBC 86K750S

ahvidevarer : 7469 + 150 Kr ved afhentning i butik = 7619

Fleggaard : 7499 * 91% = 6824 Kr. (Ca 10% billigere)

Ergo er Fleggaard 795 Kr. billigere og det er endda deres listepris
inden man begynder at spørge efter rabat.

Dette er bare et enkelt eksempel baseret på den ovn vi påtænker at
købe når vi skal have hvidevarer til vores køkkenombygning.

Kan også lige hurtigt se at det samme mønster gentager sig med den
induktions kogeplade vi skal have. Der er fleggaard også lige de der
10% billigere og på det produkt er de ikke engang særligt billige i
forhold til en anden side i Tyskland.

Pladen koster hos ahvidevare ca 7700, hos fleggaard koster den så de
10% mindre men hos den billigeste leverandør i Tyskland koster pladen
kun 5900 Kr.

Henrik

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 06-05-06 15:45

Tak for de mange fine svar. Design er stort set ligemeget, dog må ovnen
godt
se flot ud. Køleskab og Opvaskemaskine bliver skjult af lågen. Jeg troede,
at der var kommet en ny lov her den 1. maj, hvor fidusen med at købe i
Tyskland forsvandt?

Jeg prøver lige priser på nogle af jeres forslag, endnu engang mange tak.

Lars Kristian Jensen