Teak-havemøbler
Fra : JA

Dato : 03-05-06 20:48

Hej
Jeg har lige taget vores teakhavemøbler ned fra carporten og opdager, at de
er blevet mere grå, end jeg havde forventet.
De har fået olie to gange pr år de sidste 3 år, men alligevel.....
Jeg har prøvet at slibe det væk, men sandpapiret bliver meget hurtigt fyldt
med "oliesavsmuld".

Findes der ikke en god og smart måde, jeg kan få det grå look væk, så jeg
kan give dem olie igen??

Mvh Jan

Fra : Martin

Dato : 04-05-06 09:53

"JA" <affaldspost@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fyldt med "oliesavsmuld".
>
> Findes der ikke en god og smart måde, jeg kan få det grå look væk, så jeg

Du kan bruge trærens - det fås i to udgaver, en til almindelig
fårårsrengøring, og en "to-komponent" udgave (rens og neutralisering), som
er meget effektiv og dyr.

Du kan også højtryksrense, men det skader træet noget - afhængig af
hårdheden.

Jeg ville nok prøve den almindelige trærens først.

/Martin

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 04-05-06 17:25

JA wrote:
> Hej
> Jeg har lige taget vores teakhavemøbler ned fra carporten og opdager,
> at de er blevet mere grå, end jeg havde forventet.

Du skal lade dem være og glæde dig over at teaktræ med tiden udvikler en
flot silkegrå overflade og aldrig kræver vedligehold. De bliver flottere år
for år :)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : marlene

Dato : 07-05-06 20:07

> Findes der ikke en god og smart måde, jeg kan få det grå look væk, så jeg
> kan give dem olie igen??
>
> Mvh Jan
>jo jeg har skrevet i anden tråd om min rengøring af træmøbler.
1/2 dl. + 3 dobb. salmiakspiritus blandes i varmt vand+ tilsat 1 spsk sulfo.
brug en stiv skurebørste - ikke plastikhår.
skyl jævnligt af for snavs

de bliver som nye.

billigt og koster kun et jævnt lag knofedt

Fra : JA

Dato : 09-05-06 22:08

Tak for svar. Havde fået fat i noget trærens, før jeg læste nedenstående
trick. Men det andet virker også - bare meget dyrere end vand og
salmiakspiritus

Mvh Jan