Opret af blomsterbed
Fra : Bente Bøjstrup

Dato : 01-05-06 22:19

Hej hus og have gruppe, jeg skal lave et blomsterbed i min græsplæne,
hvilket betyder, at jeg skal skrælle græsset af. Det har jeg gjort i
dag, med håndkraft og en spade, og jeg synes det var et hulens hårdt
arbejde, og jeg synes også, at jeg får for meget jord med.

Er der en nemmere og bedre måde at skrælle græsset af på end med
spade?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-05-06 23:43

Bente Bøjstrup wrote:

> Er der en nemmere og bedre måde at skrælle græsset af på end med
> spade?

Kunne du ikke bare have vendt jorden?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-05-06 06:23

On 1 May 2006 14:19:26 -0700, "Bente Bøjstrup" <benteb@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>arbejde, og jeg synes også, at jeg får for meget jord med.
>
>Er der en nemmere og bedre måde at skrælle græsset af på end med

Man kan få en maskine til den slags.
Jeg kender en anlægsgartner som har en, men har aldrig set nogle steder
hvor man kan leje sådan en. Den er på størrelse med en stor havefræser.
Jeg lånte den en dag da jeg skulle skrælle græsset af ca. 40 m2. Det tog
en halv time for mig og min bror at få det græs skrællet væk

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Bente Bøjstrup

Dato : 02-05-06 13:37

Erik Ginnerskov skrev:

> Kunne du ikke bare have vendt jorden?

Jo, men vil græsset så ikke bare gro op igen?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-05-06 00:36

Bente Bøjstrup wrote:

> Jo, men vil græsset så ikke bare gro op igen?

Med rødderne op og toppen ned? Det meste vil dø på grund af udtørring af
rødderne. Resten er til at luge bort.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : peter_dinesen@hotmai~

Dato : 02-05-06 19:41

Jeg tog sidste år 200 m2 græs og vendte hver en tot med en greb - det
gik fint (skønt det tog 5 timers koncenteret arbejde)
Jeg stak i, drejed grebet rundt og hev op - så blev totterne vendt med
hovedet nedad i en par dage, så jord kunne drysse af (tørre) samt
diverse regneorme :), som ikke blev spist af solsortene kunne kravle
ned igen - det var ca. 9,8 ton totter (stod der på regning da kranvogn
hentede det)
Så hvis det er større bed end 200 m2, så vil jeg nok overvejere
maskine, men ellers lidt knofedt og håndkraft

Mvh
Peter