Højbede - med plastic på indersiden?
Fra : René

Dato : 01-05-06 14:20

Hej

Jeg har købt lærkebrædder og stolper hjem og skal i weekenden til at bygge
højbede til urtehaven. De bliver omkring 35 cm høje.

Nu er jeg kommet til at tænke på, om det ikke vil være smart at beklæde
indersiderne med plastic, så jorden ikke får direkte kontakt med træet. Men
det kan måske også have ulemper - kondens eksempelvis.

Lad mig få jeres "ekspertvurderinger" Jeg kan ikke selv gennemskue
fordele kontra ulemper ved plasticen.

På forhånd tak fra

Rene

Fra : Lars

Dato : 01-05-06 16:30

Brug en tynd murpap (asfaltpap)

Det har jeg kørt med i 4 år og det virker fint

Lars P.
Lars H. Pedersen

gti(fjern)lasse@get2net.dk

Posted with NewsLeecher v3.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-05-06 17:19

> Brug en tynd murpap (asfaltpap)

Er det problemfrit at dyrke fødevarer i?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Max

Dato : 02-05-06 07:02

Hej

> Er det problemfrit at dyrke fødevarer i?

Vel lige så problemfrit som at bruge vandet fra
et tagpaptag til og vande med.

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 01-05-06 18:10

Hej René

> Lad mig få jeres "ekspertvurderinger" Jeg kan ikke selv gennemskue
> fordele kontra ulemper ved plasticen.

Jeg havde højbed lavet af træ i mange år (+15) med sort plast på
indvendig side, uden problemer. Den sorte plast var noget jeg
havde fået af en landmand, noget dejlig kraftig noget de bruger
til deres ensillage.

Mvh Max

Fra : René

Dato : 02-05-06 14:41

Tak for rådene Jeg har en stor rulle sort murfolie - 0,3 mm tykkelse -
stående. Jeg tror, jeg vil benytte det som inderbeklædning.

mvh René