Spartel til båd
Fra : jfo

Dato : 01-05-06 07:43

Hej.
Jeg skal spartle min træbåd før jeg får den sprøjtlakeret.
Har fået at vide at det man skal bruge er noget der indeholder silicone så
det er
elastisk og ikke smuldrer når da en træbåd jo er "levende". Og den masse man
bruger
skal også kunne tåle vand. Det jeg har brugt hedder 'elastisk
tætningsmasse'.

Har påført lidt af stadset, men jeg synes det er svært at få det pænt og
glat.
Og det er ikke til at pudse på bagefter da det er elastisk og sætter sig
fast på
sandpapiret.

-Skal spartlen påføres på en speciel måde så den er fin bagefter uden at
pudse eller
hvad er tricket?

-Hvilken spartel ville du bruge?

-Jfo

Fra : Max

Dato : 01-05-06 08:01

Hej jfo

> -Hvilken spartel ville du bruge?

Der findes en gruppe der hedder

dk.fritid.sejlads

mon ikke de kender svaret der.

Mvh Max

Fra : Calle.

Dato : 01-05-06 08:15

jfo wrote:
> [...]
> sig fast på
> sandpapiret.
>
> -Skal spartlen påføres på en speciel måde så den er fin bagefter uden

normalt kan man ikke male på silicone

--
*** Calle ***