Mosfjerner?
Fra : flemsus

Dato : 30-04-06 17:31

Hej.
Jeg søger et godt middel til at fjerne mos fra et tag. Jeg er nok for tung
til selv at gå derop og feje det ned. Så er der nogen der kan anbefale
noget at sprøjte med, ville det være rart.

PFT.

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 01-05-06 09:25

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til selv at gå derop og feje det ned. Så er der nogen der kan anbefale
> noget at sprøjte med, ville det være rart.

Man kan sprøjte det med jernsulfat, men der er visse birvirkninger såsom
tæring af zinktagrender, misfarvning på beton m.v.
Spørgsmåler er om ikke det døde mos bliver hvor det er?
At fjerne mos på tage har en kosmetisk effekt. Det har inkkenoget
med forlængdet levetid af taget at gøre. Mog gør ikke taget fugtigt som
man ofte hører, men modsatter er faktisk tilfældet idet Mos suger fugten
til sig.
Belægninger af Laver tror jeg er værre - de fjerns med godkendte
lavbekæmpelsesmidler.

Per A. Hansen

Fra : Max

Dato : 01-05-06 12:57

Hej

> At fjerne mos på tage har en kosmetisk effekt. Det har inkkenoget
> med forlængdet levetid af taget at gøre. Mog gør ikke taget fugtigt

Jeg har oplevet at et gammelt eternittag blev utæt
fordi jeg gjorde det rent :)

Mvh Max

Fra : flemsus

Dato : 01-05-06 14:58

Max wrote:
> Hej

> Jeg har oplevet at et gammelt eternittag blev utæt
> fordi jeg gjorde det rent :)
>
> Mvh Max

Det her drejer sig om betontagsten, så måske jeg skal holde lidt igen med
kemikalier.

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-05-06 12:52

Per A. Hansen wrote:
> [...]
> med forlængdet levetid af taget at gøre. Mog gør ikke taget fugtigt som
> man ofte hører, men modsatter er faktisk tilfældet idet Mos suger fugten

Og når det så bliver frost udvider det sig og løfter lidt i
tagpladen.
Så langsomt vil det ødelægges.

--
Christian