Q: Majs til popcorn...??
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 08:50

Hejsa

Jeg har roddet lidt rundt efter dette og fandt derved de såkaldte
jordbærmajs, eller Zea Majs, som de hedder, men der er noget som ikke
spiller...

De majs jeg køber i butikken, økologiske, er fine runde og alt det der, de
der Jordbærmajs, er sådan nogle bitte små indtørrede skravl, der er noget
jeg ikke forstår...

Jeps, det er to forskellige sorter, og det er så spørgsmål 1. Hvilken majs
er det som der bruges til at lave popcorn af, økologisk vel at mærke...??

2. Hvordan tørres de, så de ikke bliver sådan nogle indskrumpede nogle,
eller er det ligemeget, popper de lige godt, og bliver lige store af den
grund...??

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 09:05

Er der slet ikke nogen som ved noget om dette...??

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Max

Dato : 30-04-06 09:10

Hej Carsten

> Er der slet ikke nogen som ved noget om dette...??

Prøv at spørge i dk.kultur.mad+drikke der har popcorn
været oppe og vende.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 10:56

Hej Max

> Hej Carsten

> Prøv at spørge i dk.kultur.mad+drikke der har popcorn
> været oppe og vende.

Mange tak for svaret

Mvh
Carsten, Sandby