dispensation mht at bygge tæt på skel
Fra : Mus

Dato : 28-04-06 21:09

Er der nogen der ved om der er meget svært at få dispensation mht at bygge
tæt på skel.

Vi vil gerne lave en til bygning til vores hus. En vinkel på stuen vil dog
give terasse mod Nord og det synes vi ikke er smart.
En vinkel i den anden ende af hauset vil gøre at næsten alle rum skulle
ændres

Men hvis vi kunne bygge til i den ene ende af huset ville vi faktisk kunne
udvide vores hus uden at skulle bygge hele huset om indvendigt.

Desværre ligger vi allerede 2½ m fra skel.

Men der er ingen naboer direkte på den side. Der er en såkaldt vendeplads
til biler. Dvs nok 8-12 m til naboens hus fra vores hus.

LN

LN

Fra : Max

Dato : 28-04-06 21:45

Hej

> Er der nogen der ved om der er meget svært at få dispensation mht at
> bygge tæt på skel.

Jeg tror det eneste sted hvor du kan få et godt kvalificeret svar
er hos din egen kommune, og det er jo der du sluttelig skal
spørge under alle omstændigheder, så hvorfor ikke starte med
at spørge der.

Ps: efter nabogodkendelse havde jeg ingen problemer med at
få lov til at bygge i skel.

Mvh Max

Fra : Mus

Dato : 28-04-06 22:18

> [...]
> at spørge der.
>
> Ps: efter nabogodkendelse havde jeg ingen problemer med at

Ok fedt.

Så ser det ud til der da kan være en chance.

LN

Fra : Michael Laursen

Dato : 29-04-06 14:03

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved om der er meget svært at få dispensation mht at bygge
> tæt på skel.

SNIP

> Desværre ligger vi allerede 2½ m fra skel.
>
> Men der er ingen naboer direkte på den side. Der er en såkaldt vendeplads
> til biler. Dvs nok 8-12 m til naboens hus fra vores hus.

Hvis dit hus er beliggende i byzone, og der ikke i en lokalplan er fastsat
bestemmelser, der er mere restriktive end byggelovens (og dermed
bygningsreglementet) kan du bygge helt ud til VEJskel, forudsat at du ikke
bygger højere, end det skrå højdegrænseplan tillader. Som det er foreslået i
et andet svar, så henvend dig på kommunen og undersøg, om den nævnte
vendeplads er en del af den vej, der passerer forbi dit hus. Hvis dette er
tilfældet, er det ikke sikkert, at du behøver dispensation.

Vend tilbage når du har talt med kommunen, eller oplys din adresse, så vi
kan se på et kort og danne os et indtryk af situationen.

Mvh. Michael Stærk Laursen
Landinspektør