granitskærver i indkørsel?
Fra : Martin

Dato : 28-04-06 14:30

Vi skal have ny bil og vil gerne have granitskærver i vores indkørsel

kan vi få problemer med denne kombination?

Fra : F.Hansen

Dato : 28-04-06 15:04

"Martin" <ole@ole.ole> skrev i en meddelelse
> Vi skal have ny bil og vil gerne have granitskærver i vores indkørsel
>
> kan vi få problemer med denne kombination?

Ja for søren da.

Fjern bilen inden i hælder granitten på ellers ridser i bilen

Hvis bilen er sænket for meget, og stenene ikke udlagt i et jævnt lag kan
den skrabe på

Ellers er der vist ingen problemer, mange veje har granitsten på som
slidlag.

Finn

Fra : Calle.

Dato : 28-04-06 16:55

Martin wrote:
> Vi skal have ny bil og vil gerne have granitskærver i vores indkørsel
>
> kan vi få problemer med denne kombination?

højst økonomiske, med de bilpriser vi har i Dk

--
*** Calle ***

Fra : Kaj

Dato : 28-04-06 16:57

"Martin" <ole@ole.ole> skrev i en meddelelse
> Vi skal have ny bil og vil gerne have granitskærver i vores indkørsel
>
> kan vi få problemer med denne kombination?

Efter sigende skulle de mindste skærver ikke være velegnede til indkørsler,
da skærverne kan sætte sig i dæk og skosåler.

Mvh

Kaj

Fra : Martin

Dato : 29-04-06 07:11

>Ja for søren da.

>Fjern bilen inden i hælder granitten på ellers ridser i bilen

nåååh ja,tak for advarslen :) hehe

> Efter sigende skulle de mindste skærver ikke være velegnede til
> indkørsler, da skærverne kan sætte sig i dæk og skosåler.

det er sådanne ting jeg er bange for,evt. punkteringer....

hvad str. skulle man så gå op i ? 8/10 eller ?

Martin

Fra : Kaj

Dato : 29-04-06 08:39

> nåååh ja,tak for advarslen :) hehe

> det er sådanne ting jeg er bange for,evt. punkteringer....
>
> hvad str. skulle man så gå op i ? 8/10 eller ?
>

> Martin
>
>Hej igen!
Jeg ved ikke præsis, hvilken størrelse man anbefaler, men jeg ved, at der
findes en størrelse på 11-16mm, den må kunne anvendes.
Vi har lige bestilt den størrelse, det er godt nok ikke til indkørslen, men
til at lægge i et bed op mod huset.
Vi har bestilt her: www.havenet.dk

Venlig hilsen
Kaj

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 29-04-06 08:56

On Fri, 28 Apr 2006 15:29:57 +0200, "Martin" <ole@ole.ole> wrote:

>Vi skal have ny bil og vil gerne have granitskærver i vores indkørsel
>
>kan vi få problemer med denne kombination?

Formentlig ikke andre problemer end dem der normalt er med
granitskærver.

Vi havde det det første års tid, og fik simpelthen nok af at ligge med
r*ven i vejret og luge hver gang der var kommet en smule vand fra
himlen.

Granitskærver er rigtigt flotte hvis man har tiden til at holde dem,
og tid det tager det altså.

/Lars
--
www.tomtompoi.dk. Gratis POI til alle
www.progressio.dk

Fra : Calle.

Dato : 29-04-06 09:05

Lars (ArthurDent) wrote:
> Vi havde det det første års tid, og fik simpelthen nok af at ligge med
> r*ven i vejret og luge hver gang der var kommet en smule vand fra
> himlen.

det er vel ikke anderledet end med alm. grus på indkørslen?
--
*** Calle ***

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 29-04-06 09:38

On Sat, 29 Apr 2006 10:05:06 +0200, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>det er vel ikke anderledet end med alm. grus på indkørslen?

Nej det er det formentlig ikke, jeg har ikke prøvet alm. grus.

Det kan formentlig også blive mindre arbejdskrævende, hvis man lægger
et lag på en 10-12 cm, men så bliver det nok også ret dyrt.

/Lars

Fra : Calle.

Dato : 29-04-06 09:35

Lars (ArthurDent) wrote:

> Nej det er det formentlig ikke, jeg har ikke prøvet alm. grus.
>
> Det kan formentlig også blive mindre arbejdskrævende, hvis man lægger
> et lag på en 10-12 cm, men så bliver det nok også ret dyrt.

jeg løste problemet ved at grave 20-30 cm af indkørslen, og fylde op med
stabil, som så blev vibreret. Det vil ukrudtet sku ikke gro i

--
*** Calle ***