Dampspærre
Fra : Puk

Dato : 28-04-06 08:17

Hej alle,

I forbindelse med isoleringen af vores tagetage skal vi naturligvis sætte en
dampspærre op. En sådan fætter skal jo sidde på den varme side af
isoleringen så at sige.

Men der snakkes jo også meget om, at sådan en dampspærre skal være tæt. Det
giver også mening, for den er vel ikke meget bevendt, hvis den ikke er tæt.

Men, hvis man nu forestiller sig, at man sætter isoleringen op, så
dampspærren og til sidst gipspladerne, hvad så når man skruer noget op på
væggen? Når der trækkes el og sættes stikdåser op osv? Så vil der jo netop
komme hul i dampspærren og det vil ikke altid være sådan lige at komme til
og sætte tape på bagefter, når nu først gipspladerne sidder der.

Så jeg tænkte på, om man kan forøge nytten af sin dampspærre ved at lægge
2/3 del af isoleringen, herefter dampspærren og så den sidste 1/3 del af
isoleringen (og så gipsen naturligvis)? På den måde burde damspærren stadig
sidde på den varme side af isoleringen, men samtidig bliver det muligt at
trække el, sætte stikdåser op og hvad man ellers kan forestille sig uden at
bryde dampspærren nogen steder. På den måde burde den kunne holdes ubrudt
og det er vel trods alt det bedste. Men hvad siger i? Er jeg helt ude i
hampen her?

Mange hilsner
Puk

Fra : .Kody

Dato : 28-04-06 08:24

"Puk" <walnut@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle,

klip

> [...]
> sig uden at bryde dampspærren nogen steder. På den måde burde den kunne
> holdes ubrudt og det er vel trods alt det bedste. Men hvad siger i? Er

Hejsa

Det du beskriver er en ret almindelig løsning.
Slut af med 45 mm lægter med isolering mellem, så er der plads til el mm.

..Kody