Plænetraktor
Fra : Mendoza

Dato : 26-04-06 16:08

Hej....

Jeg skal have købt en ny plænetraktor, og jeg har set en MTD G190 hos Kaas
Autoforum på nettet. Er der nogen der kan sige noget om denne maskine? Eller
hvad skal man vælge? Evt. et link til en side hvor man sammenligner
forskellige plænetraktorer?

Med venlig hilsen

Mikael

Fra : Anders Majland

Dato : 26-04-06 17:58

> Er der nogen der kan sige noget om denne maskine? Eller hvad skal man
> vælge? Evt. et link til en side hvor man sammenligner forskellige
> plænetraktorer?

Jeg tror at ligheden er større end forskellene mellem de fleste der sælges
herhjemme. Men min næste traktor skal ihvertfald ikke have en manuel
gearkasse. Om det så skal være med milliongear (kilremme og skiver der kan
betjenes under kørsel) eller hydrostatisk bliver nok et spørgsmål om hvad
jeg vil ofre på sagen. Ihvertfald skal min 80'er simplicity gerne holde til
jeg har en jævn plæne og det bliver ikke iår ...

Der er en MTD med milliongear i familien og den gør det kanske godt -
modellen har jeg glemt.

/A

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-04-06 21:09

On Wed, 26 Apr 2006 17:07:50 +0200, "Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote:

>Jeg skal have købt en ny plænetraktor, og jeg har set en MTD G190 hos Kaas
>Autoforum på nettet. Er der nogen der kan sige noget om denne maskine? Eller

Min havemaskinepusher snakker godt for mtd - dog de lidt dyrere
modeller, især Cub Cadett. Også den lidt billigere YardMan fra MTD var
fin sagde han. Og jeg tror at den fra Kaas Autoforum minder lidt om
YardMan-serien.

Og så har jeg en fornemmelse af af den fra Kaas er en udgået model, men
derfor kan den jo være fin nok.
Jeg har selv overvejet at købe sådan en ....

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Mendoza

Dato : 26-04-06 21:28

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> modeller, især Cub Cadett. Også den lidt billigere YardMan fra MTD var
> fin sagde han. Og jeg tror at den fra Kaas Autoforum minder lidt om

Det er Yard Machines serien... ved ikke hvordan den er kvalitetsmæssigt.

> Og så har jeg en fornemmelse af af den fra Kaas er en udgået model,
> men derfor kan den jo være fin nok.
> Jeg har selv overvejet at købe sådan en ....

Ja, prisen er ok... jeg har læst at de skulle være mekanisk svage, ved ikke
om det er korrekt.

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-04-06 07:10

"Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Autoforum på nettet. Er der nogen der kan sige noget om denne maskine?
> Eller hvad skal man vælge? Evt. et link til en side hvor man sammenligner

Jeg købte en af dem fra Kaas med 20hk, og den virker fint nok.
Da jeg skulle købe plænetraktor, havde jeg en forkert opfattelse af at man
kunne bruge den til andet en at slå græs med (trække fældede træer ud af
skoven o.s.v) og valgte derfor den med 20hk. Men det kan de bare slet ikke,
så hvis jeg skulle købe en idag ville jeg bare vælge en billigere med 10hk
eller deromkring.

Bjarne K.

Fra : Mendoza

Dato : 27-04-06 07:30

Bjarne K. wrote:
> [...]
> de bare slet ikke, så hvis jeg skulle købe en idag ville jeg bare
> vælge en billigere med 10hk eller deromkring.

Ok... Hvornår købte du din? Hvilken motor er der i? Er der støbt foraksel?
Har du indtryk af at rammen er stærk nok? Og det mekaniske i øvrigt?

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-04-06 08:37

"Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote in message

> Ok... Hvornår købte du din?
For lidt mere end et år siden. Og det er netop den sorte G190 de har på
deres hjemmeside.

> Hvilken motor er der i?

En Tecumseh Det skulle efter sigende være en god motor.

> Er der støbt foraksel?

Aner det ikke.

> Har du indtryk af at rammen er stærk nok? Og det mekaniske i øvrigt?

Det hele virker meget stabilt. Og den starter hver gang. De skriver godt nok
på hjemmesiden at man kan skifte gear under kørsel. men det har jeg ikke
fundet ud af hvordan man gør. Det betyder dog ikke så meget med det
gearskift. Bruger alligevel kun 2 gear (# 2 eller 3 når jeg kliper og 6 når
den skal tilbage til maskinhuset).

Bjarne K.

Fra : Mendoza

Dato : 27-04-06 17:35

Bjarne K. wrote:

> [...]
> meget med det gearskift. Bruger alligevel kun 2 gear (# 2 eller 3 når
> jeg kliper og 6 når den skal tilbage til maskinhuset).

Bor du evt. på Fyn? Ville gerne se dyret, hvis der var mulighed for det?

Fra : Bjarne K.

Dato : 28-04-06 19:10

> Bor du evt. på Fyn? Ville gerne se dyret, hvis der var mulighed for det?

Nej desværre. Midtjylland. Måske en anden MTD bruger bor nærmere, men ellers
er du velkommen til at skrive en email, hvis du skulle komme på disse kanter
(Them kommune)

Men igen. Jeg kan slet ikke se hvad man skal bruge 20hk til, med mindre at
den også skal bruges med sneslynge e.l.

Bjarne K.
min email er bjk(snabela)direkte(punktum)org