Mure søges
Fra : Peter Jensen

Dato : 26-04-06 09:04

Jeg bor i Søborg, København og skal bruge en mure til at ligge klinker i min
kælder. Jeg synes det er mere end svært at finde én som har tid og lyst.
Nogle som kender en god mure som kan anbefales, evt. en pensioneret mure.
Fatter ikke det er så svært at få fat i én !!

Fra : Ole Christiansen

Dato : 26-04-06 10:05

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyst. Nogle som kender en god mure som kan anbefales, evt. en pensioneret
> mure. Fatter ikke det er så svært at få fat i én !!

murer [Zmu·P] navneord -en, -e, -ne
1. en person der er uddannet til at opføre, ombygge og reparere huse o.l. af
sten e murerarbejdsmand · murerhammer · murerlærling · murermester

Fra : kb

Dato : 26-04-06 10:30

"Ole Christiansen" <ofcfjernes@fjernesmail.tele.dk> wrote in message

> murer [Zmu·P] navneord -en, -e, -ne
> 1. en person der er uddannet til at opføre, ombygge og reparere huse o.l.
af
> sten e murerarbejdsmand · murerhammer · murerlærling · murermester

kan heller ikke dy mig.
en mur flere mure eller blot en væg.
Du er ikke den eneste, som har problemer med at kende forskel på ligge og
lægge. De, der har problemet, siger næsten altid ligge for det hele.
"Folk ligger gaverne under juletræet", sagde man for nylig i radioen.
Prøv at anbringe "sidde" og "sætte" ind i stedet for. Så kan du høre
forskellen.

Hvis du skal bruge sidde med "i", skal du også bruge ligge med "i". Skal du
bruge sætte med "æ", skal du også bruge lægge med "æ".

Folk sidder gaverne under juletræet. Det dur ikke, men folk sætter gaverne
under juletræet kan godt gå an. Altså hedder det: Folk lægger gaverne under
juletræet.
For her er der æ begge steder.

Jeg ligger/lægger bogen på bordet.
Hvad er bedst? Jeg sidder bogen på bordet, eller jeg sætter bogen på bordet?

Det er klart, at sætter er bedst. Altså: når du skal bruge sætter med æ,
skal du også bruge lægger med æ. Det hedder derfor: Jeg lægger bogen på
bordet. Der
er æ begge steder.

Jeg ligger på sengen og læser.
Det er rigtigt, for det kan ikke hedde: Jeg sætter på sengen og læser, men
du kan godt sige: Jeg sidder på sengen og læser.

Skal det være sidde med i, skal det også være ligge med i. Derfor hedder
det: Jeg ligger på sengen og læser. Der er i begge steder.

Fra : Max

Dato : 26-04-06 10:35

Hej Ole og kb

> kan heller ikke dy mig.

Så smut over i dk.kultur.sprog hvor den slags høre hjemme.

Mvh Max

Fra : Erling

Dato : 26-04-06 11:24

Max wrote:
> Hej Ole og kb

> Så smut over i dk.kultur.sprog hvor den slags høre hjemme.
>
> Mvh Max

Hov.
Kan heller ikke dy mig Max.
høre = at høre.
jeg, du, i den det = hører.
man høre ikke - man hører !
Ergo: den slags hører hjemme. - den danske sprog er en svær een
/Erling

Fra : Max

Dato : 26-04-06 11:34

Hej Erling

> Kan heller ikke dy mig Max.

Hvor er du dygtig af en dum skolelærer at være, så
tag du bare og fut med dem over i sproggruppen :)

Mvh Max

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 26-04-06 11:25

> Hej Ole og kb

> Så smut over i dk.kultur.sprog hvor den slags høre hjemme.

At høre, jeg hører

FUT dk.kultur.sprog
Hvor den slags høreR hjemme

Mvh Claus

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 26-04-06 11:03

"Peter Jensen" skrev i en meddelelse
> [...]
mure.
> Fatter ikke det er så svært at få fat i én !!

Hej Peter,

Jeg har en bror som hedder Peter, der er murer. Og dt er hans søn også,
og der er et par stykker mere. De er godt nok ikke arbejdsløse, men een
af dem er på efterløn, - måske er der en chance.

Hilsen Ruth

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-04-06 11:20

Kan du sende mig kontakt info.?

Fra : Ole Christiansen

Dato : 27-04-06 08:14

> [...]
> og der er et par stykker mere. De er godt nok ikke arbejdsløse, men een
> af dem er på efterløn, - måske er der en chance.

/Ole

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 27-04-06 21:37

"Ole Christiansen" skrev i en meddelelse
> [...]

Ja, det er det. Men der skete et eller andet dumt i går aftes, så jeg
pludselig ikke kunne gå på nettet. Jeg har ikke haft tid til at gøre
noget ved det i dag, men nu er forbindelsen bare kommet tilbage igen.

Så må jeg hellere lige høre, om du stadig har brug for en murer, når der
allerede var een i går, som sendte dig tlf nr. o.s.v.

Hilsen Ruth

Fra : Mark Schiller

Dato : 19-05-06 21:11

Wed, 26 Apr 2006 12:02:39 +0200, berigede "Ruth Nielsen"
<cfs129093@cybercity> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg har en bror som hedder Peter, der er murer. Og dt er hans søn også,
>og der er et par stykker mere. De er godt nok ikke arbejdsløse, men een
>af dem er på efterløn, - måske er der en chance.

Han skal da være mere end velkommen til, at komme og færdiggøre min
terasse, som mangler nogle sidemure

/Mark

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 19-05-06 22:13

"Mark Schiller" skrev i en meddelelse
> 26 Apr berigede "Ruth Nielsen"
> dk.fritid.hus-og-have med:

> Han skal da være mere end velkommen til, at komme og færdiggøre min
> terasse, som mangler nogle sidemure

Av det var da heldigt, at jeg lige åbnede denne gruppe nu. Ham der
hedder Peter er ganske vist taget på ferie i Tyskland, men som sagt er
der jo andre.
Jeg vil da prøve at ringe dem op i morgen.

Men min nevø er lige blevet færdig med et stort stykke arbejde på Fyn.
Hvor bor du henne?

Nu kommer der nok snart nogen med riven, for det her må man vist slet
ikke.

Hilsen Ruth

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-05-06 22:36

On Fri, 19 May 2006 23:12:45 +0200, Ruth Nielsen wrote:

> Nu kommer der nok snart nogen med riven,

Dem kan du så sende til min have - den trænger til det.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 20-05-06 20:45

"Frank E. N. Stein" skrev i en meddelelse
, Ruth Nielsen wrote:

> Dem kan du så sende til min have - den trænger til det.

Ha ha ha - jeg har også brug for een med en rive og måske en lille
spade.

Hilsen Ruth

Fra : Mark Schiller

Dato : 19-05-06 22:54

Fri, 19 May 2006 23:12:45 +0200, berigede "Ruth Nielsen"
<cfs129093@cybercity> dk.fritid.hus-og-have med:

>Men min nevø er lige blevet færdig med et stort stykke arbejde på Fyn.
>Hvor bor du henne?

København.

>Nu kommer der nok snart nogen med riven, for det her må man vist slet
>ikke.

Du er da mere end velkommen til, at sende mig en email

/Mark

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 21-05-06 22:30

"Mark Schiller" <ms@definitivt.invalid> skrev i en meddelelse berigede
"Ruth Nielsen" dk.fritid.hus-og-have med:

> Du er da mere end velkommen til, at sende mig en email

Hej Mark

Er det virkelig korrekt, at man kan sende dig e-mail må den adresse, som
er uden "dk" eller "com" eller noget som helst. For en sikkerhedsskyld
svarer jeg lige her.

Jeg fik endelig fat på min bror nu til aften, fordi han kom her. Han
sagde, at hans søn slet ikke kan overkomme alle dem, der ber' ham om at
komme og lave noget for dem. I øjeblikket arbejder han også i
weekenderne. Min anden bror er i Tyskland endnu. Hans søn har jeg prøvet
at ringe til også, men uden held. Han er måske ude at mure.

Det ser ikke rigtig ud til at jeg kan få dem til noget. Jeg vil dog godt
prøve at ringe til Tim i morgen, det er da synd, du ikke kan få bygget
vægge om din terrasse. Er det to vægge du skal have? Skal de være ret
høje eller bare halv-høje?

Hilsen Ruth

Fra : Mark Schiller

Dato : 24-05-06 21:18

Sun, 21 May 2006 23:29:49 +0200, berigede "Ruth Nielsen"
<cfs129093@cybercity> dk.fritid.hus-og-have med:

>Er det virkelig korrekt, at man kan sende dig e-mail må den adresse, som
>er uden "dk" eller "com" eller noget som helst.

Nej, det er ikke korrekt!

..invalid af en af de endelser, som "tillades" anvendt uden det
egentlig eksistere - normen er så, at man indsætter den lokale
landekode i stedet og vuuuupti, så har man en emailadresse der virker.
I mit tilfælde betyder det derfor, at hvis du erstatter .invalid med
..dk, så rammer du min inbox

Beklager, jeg troede, at den lå til højrebenet, men jeg tog fejl

>Jeg fik endelig fat på min bror nu til aften, fordi han kom her. Han
>sagde, at hans søn slet ikke kan overkomme alle dem, der ber' ham om at
>komme og lave noget for dem.

Det kan jeg godt forstå - det siges, at der er ventetid på flere
måneder, hvis man skal bruge en håndværker ........... og det er da
godt for dem

>Er det to vægge du skal have? Skal de være ret
>høje eller bare halv-høje?

Groft skåret, så er det vel 4 sider i ca 50cm's højde (ca 14 meters
længde), 2 sider stigende fra 50cm til ca 120cm's (ca 3 meters længde)
og sluttelig 2 sider i ca 120cm's højde (ca 3 meters længde)

Du kan se terassen her:

   http://www.definitivt.dk/billedbasen/terasse-1.jpg

Tak for indsatsen - det kunne dog lyde som om, at jeg hellere på tage
et turbo-murer-kursus

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-05-06 20:03

On Wed, 24 May 2006 22:18:15 +0200, Mark Schiller
<ms@definitivt.invalid> wrote:

>Tak for indsatsen - det kunne dog lyde som om, at jeg hellere på tage
>et turbo-murer-kursus

Hvor svært kan det være at mure?

Og nej, jeg viser ingen billeder af de 10 mursten jeg fik klasket sammen
for en uges tid siden

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 26-05-06 18:23

"Mads Lie Jensen" skrev i en meddelelse
, Mark Schiller wrote:

> Hvor svært kan det være at mure?
>
> Og nej, jeg viser ingen billeder af de 10 mursten jeg fik klasket
sammen
> for en uges tid siden

Det kan du da godt. Det kunne vel være sjovt at se.

Ruth

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 26-05-06 12:10

> [...]

> landekode i stedet og vuuuupti, så har man en emailadresse der virker.
> I mit tilfælde betyder det derfor, at hvis du erstatter .invalid med

Øh, jamen så håber jeg ikke det er for sent, for nu har jeg endelig
langt om længe fået fat i Tim, den altid friske Tim svarede, at han da
megt gerne ville komme forbi og se på det.

Han sagde, at du kunne sende ham en mail med din adresse og tlf.nr., så
I kunne aftale videre.

Men det er nok ikke smart, hvis jeg lægger hans e-mailadr. ud her, så
får han måske flere hundrede henvendelser - kunne det jo tyde på.

Så nu prøver jeg definitivt din adresse uden invalid men med dk i
stedet.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor jeg ikke har set dit svar før nu, jeg
kiggede flere gange i går.

> Beklager, jeg troede, at den lå til højrebenet, men jeg tog fejl

Hvad er det for en bemærkning, der er smuttet ind dér?

Billedet må være kæmpestort, det var ved at sætte sig fast, du må sende
en mindre størrelse.

Men vigtigst af alt, - jeg prøver at sende dig en privatmail igen.
Håber, du har den med det samme.

Så kan du sende mail til Tim. Han var på arbejde nu, så han svarer vel i
løbet af week-enden.

Hilsen Ruth

Fra : Mark Schiller

Dato : 27-05-06 15:41

Fri, 26 May 2006 13:09:44 +0200, berigede "Ruth Nielsen"
> [...]

>langt om længe fået fat i Tim, den altid friske Tim svarede, at han da
>megt gerne ville komme forbi og se på det.

Det er med garanti ikke for sent - hjemme hos mig går tingene ikke
altid så stærkt og slet ikke, når det drejer sig om noget, som jeg
ikke ved en bønne om

>Så nu prøver jeg definitivt din adresse uden invalid men med dk i
>stedet.

ms snabela definitivt punktum dk skulle få dig på rette spor

>Jeg kan ikke forstå, hvorfor jeg ikke har set dit svar før nu, jeg
>kiggede flere gange i går.

Pas!

>Billedet må være kæmpestort, det var ved at sætte sig fast, du må sende
>en mindre størrelse.

De ligger vel på 2-3MB (og ja, de er desværre nok lidt for store).

>Men vigtigst af alt, - jeg prøver at sende dig en privatmail igen.
>Håber, du har den med det samme.

Glæder mig allerede - jeg har ikke modtaget noget endnu, men
internetposten har heller ikke været her endnu

/Mark

Fra : Max

Dato : 19-05-06 23:08

Hej Ruth

> Nu kommer der nok snart nogen med riven, for det her må man vist slet
> ikke.

Bare det ikke er ham med leen, ja så går det nok :)

Mvh max

Fra : Peter

Dato : 26-04-06 11:47

> [...]
> Nogle som kender en god mure som kan anbefales, evt. en pensioneret mure.
> Fatter ikke det er så svært at få fat i én !!

Jeg kender to murere der kan hjælpe dig.
Hvis du ikke finder nogen så skriv til mig,
evt ring til mig på 30 53 52 96