Metro vandvarmer er stået af
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-04-06 07:24

Jeg fik i går morges ny vandhane koblet på en lille Metro Vandvarmer.

Det så ud til at virke fint - et par gange i løbet af formiddagen fyldte jeg
en balje med varmt vand. Men i går eftermiddags stod vandvarmeren af og jeg
kan ikke tro andet, end at varmelegemet er røget sig en tur.

Spørgsmålet er så.... skal jeg betragte det som hændeligt uheld at det lige
netop er nu, den står af.

Vandvarmeren er jo formodentligt lige så gammel som den vandhane, der blev
skiftet. Eller kan der være tale om forkert montering? Umiddelbart ser det
ud til at være så nemt at koble vandhane til vandvarmer, jeg vil mene, at
jeg selv kan skifte den gamle med en ny.

Men jeg vil da gerne høre, om nogen har erfaringer i den retning.
Herunder om der er nogen, der kan anfale et godt sted på nettet eller i
Århus og omegn, hvor jeg køber en ny. Det er sådan en fiks lille model, der
står i køkkenskabet under håndvasken. Der er lige præcis nok vand til at
fylde en opvaskebalje.

Mvh. Lisbeth

Fra : kb

Dato : 26-04-06 10:14

hej
i min lille metro er der en knap som kan trykkes ind igen.
sikkert en sikring udløst af luft, eller andet i varmedimsen.
det er dog en anden model men måske din har noget tilsvarende.
mvh. kb

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-04-06 19:46

"kb" <brandhoj-dontspam-@pc.dk> skrev i en meddelelse

> i min lille metro er der en knap som kan trykkes ind igen.
> sikkert en sikring udløst af luft, eller andet i varmedimsen.

Sådan en knap vil jeg kigge efter FØR jeg farer ud og investerer i en ny!
Tusinde tak for tippet!

Mvh. Lisbeth

Fra : Elmand

Dato : 27-04-06 23:19

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:444fc002$0$9303$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Sådan en knap vil jeg kigge efter FØR jeg farer ud og investerer i en ny!
> Tusinde tak for tippet!
>
> Mvh. Lisbeth
Det er en overkogningssikring. Er der en sådan knap, er den ret hård
at trykke ind.- og man kan mærke et klik.- Alle vandvarmere har
overkogssikring, men en del ældre Metro har dem indbygget liggende
oppe i et rør som en elektrisk sikring. D kan skrive modelnr. så kan
jeg fortælle dig,hvad der skal være.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-04-06 05:34

"Elmand" <elmand@vip.cybercity nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overkogssikring, men en del ældre Metro har dem indbygget liggende
> oppe i et rør som en elektrisk sikring. D kan skrive modelnr. så kan

Tak skal du have. jeg vil tjekke, når jeg kommer ud i huset senere i dag.
Har ikke kunnet finde en knap at trykke på. Og det lyder faktisk meget
sandsynligt, at der har været tale om overkogning.... jeg synes nemlig at
det kom rigeligt med varmt vand ud af den nye hane. Den gamle dryppede, når
vandet var på kogepunktet. Denne her løb ligefrem og det undrede mig. Måske
har der slet og ret været skruet for meget op for temperaturen?

Tak fordi du gider hjælpe!

Mvh.lisbeth