Køb af hårde hvidevarer
Fra : Henrik Madsen

Dato : 25-04-06 22:39

Hej

I forbindelse med at vi er ved at udvide vores køkken og derfor
selvfølgelig skal have nye køkkenelementer har vi også tænkt at skifte
de hårde hvidevarer ud.

Spørgsmålet er bare hvad mærke og så videre der er bedst..

Vi vil gerne have.

1. Indbygningsovn
Induktionskogeplader
Amerikanerkøleskab med ismaskine.
Mikroovn (Evt kombineret med ovnen ???)
Opvaskemaskine som kan indbygges med skjult låge.

Nogen gode forslag til hvad man skal købe ?

Det skulle vel også gerne være noget der er til at købe hos fleggaard
eller lign. så man får noget for pengene..

Henrik

Fra : Carsten Keller

Dato : 26-04-06 07:25

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernmig.cybercity.dk> wrote in message
> Det skulle vel også gerne være noget der er til at købe hos fleggaard
> eller lign. så man får noget for pengene..

Frygt ikke hvis du ikke kan få det leveret syd for grænsen, de fleste
forhandlere slår gerne 50% af prisen uden at blinke...

Keller

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-06 09:02

Henrik Madsen wrote:
> [...]
> de hårde hvidevarer ud.
>
> Spørgsmålet er bare hvad mærke og så videre der er bedst..

Blomberg

> Mikroovn (Evt kombineret med ovnen ???)

Sanyo

> Opvaskemaskine som kan indbygges med skjult låge.

Bosch eller Siemens.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Mr. X

Dato : 26-04-06 15:11

Henrik Madsen wrote:
> [...]
> de hårde hvidevarer ud.
>
> Spørgsmålet er bare hvad mærke og så videre der er bedst..

Køb det hele i Miele. Det er pisse dyrt. Men du får noget der holder.

Fra : jenny og søren

Dato : 26-04-06 16:39

">> I forbindelse med at vi er ved at udvide vores køkken og derfor

> Køb det hele i Miele. Det er pisse dyrt. Men du får noget der holder.

Hej¨

Og glem så lige fleggaard m.fl. grænsehandlere..de er pisse dyre prøv i
stedet evt. http://www.kai-berntsen.dk/ eller http://www.el-tjelle.dk/
sidstnævnte med dk´s billigste hvidevarer. og der også en på fyn isaksens
hvidevarer der også er billigere end over grænsen...

ellers har jeg hørt flere der har fået en god pris via www.peterspris.dk

men ellers som "krejler kongen på P3" siger find ud af hvad tingene koster
træk 40% - 50 % fra og gå ned og hæv pengene i kontanter og så ellers ud til
din "hvidevare pusher" og slå en handel af..

mvh

Søren Brix Nielsen

Fra : Dennis

Dato : 26-04-06 19:43

On Wed, 26 Apr 2006 17:38:58 +0200, "jenny og søren"
<jennyogsoren@mail.dk> wrote:

> [...]
>sidstnævnte med dk´s billigste hvidevarer. og der også en på fyn isaksens
>hvidevarer der også er billigere end over grænsen...

Det er ikke min oplevelse. Vi købte alt i hårde hvidevarer forrige år
og sendte mails rundt til 10-15 af de store hvidevarerforhandlere, for
at få et godt tilbud på de samme produkter.
Tilbudene varierede mellem 31.000 og 37.000. Fleggard
(e-trade.dandiscount) var klart de billigeste og lå flere tusinde
under de andres tilbud.
Vi fik det hele leveret til døren fra Tyskland ugen efter og alt var i
orden.

/Dennis

Fra : Carsten Keller

Dato : 27-04-06 07:40

"Dennis" <dbirch@mail.dk> wrote in message

> [...]
> under de andres tilbud.
> Vi fik det hele leveret til døren fra Tyskland ugen efter og alt var i

Jeg lavede samme stunt for halvandet år siden, men det viste sig alligevel
at den lokale kunne gøre det lige så billigt hvis man gik ned og handlede
face-to-face. Men hvis man ikke har et så veludviklet kræmmergen er
peterspris og lignende nok fine alternativer, om ikke andet så for at få en
ide om det reelle prisniveau.

Keller

Fra : Dennis

Dato : 27-04-06 22:32

On Thu, 27 Apr 2006 08:39:37 +0200, "Carsten Keller"
<ck@no-more-swen.iha.dk> wrote:
> [...]
>face-to-face. Men hvis man ikke har et så veludviklet kræmmergen er
>peterspris og lignende nok fine alternativer, om ikke andet så for at få en

Det har jeg lidt svært ved at tro på. Havde du også
e-trade.dandiscount.dk (Fleggard) med i din sammenligning?
Et af mine tilbud var faktisk fra en god vens svigerfar, som er
hvidevareforhandler og ikke engang hans familiepriser kunne komme i
nærheden af Fleggards priser. Han påstod selv, at han ikke kunne
konkurrere med de tyske priser.

/Dennis

Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-04-06 19:28

Hej,

On Tue, 25 Apr 2006 23:39:28 +0200, Henrik Madsen
> [...]

>de hårde hvidevarer ud.
>
>Spørgsmålet er bare hvad mærke og så videre der er bedst..

Vælg noget der passer sammen og passer ind i jeres nye køkken!

>1. Indbygningsovn

Siemens har vi... Den er rigtig nice, indbyget mikrovn, pyrolyse og
alting. Men dyr, det var den... 12.000 dkk i stål.

>Induktionskogeplader

Brandt-Blomberg her.. Meget tilfredse. Købt brugt i Den Blå Avis,
perfekt stand, 2000 kroner....

>Amerikanerkøleskab med ismaskine.

Vi har et Whirlpool... Men vælg noget du syntes er fedt. Vi er nu fint
tilfredse med vores, bortset fra at den larmer lidt for meget. Kostede
cirka 13.000 dkk... Ismaskinen er vanedannende, og det er super godt
med fryser der er selvafrimende. Vær OBS på at det kræver vand og er
dybere end et normalt køleskab.

>Mikroovn (Evt kombineret med ovnen ???)

Se over.

>Opvaskemaskine som kan indbygges med skjult låge.

Siemens/Bosch. Vi har en lækker lydsvag Bosch i stål.

** Lars

Fra : PCJ

Dato : 28-04-06 09:06

Vi har lige købt induktionskogeplader, ovn og emfang hos en jydsk
forhandler.
Han var 100kr dyrere end dandiscount på en ordre til omkring 21.000 kr
leveret i København.
Det blev klaret over telefonen og jeg forsøgte ikke at presse ham på
prisen.

Der vil dog være yderligere besparelser hvis man selv henter det hos
Fleggard over grænsen. Jeg tror det var knap 2.000 kr. i vores
tilfælde

Eksempelvis Elgiganten kunne slet ikke være med i det ræs. Selv med
deres stort opslåede pakkepriser.

Den mest fornuftige pris lokalt var hos Kølemøller der lå 3.000 kr
højere. Der virkede sælgeren som hans børn skulle gå sultne i seng
fordi han gik 1.000 kr ned i forhold til hans første bud. Og han fik
faktisk at vide hvad han var oppe imod af priser. Så den der med 50%
reduktion tvivler jeg stærkt på man får ret mange steder, selvom man
står med pengene i hånden (eller et dankort). Der kan selvfølgelig
være undtagelser på nogle udvalgte modeller og mærker.

Men jo - danske forhandlere kan godt konkurrere med Fleggard

MvH

PCJ

Fra : Carsten Keller

Dato : 28-04-06 13:18

"PCJ" <Poul.Junge@gmail.com> wrote in message

[...]

Nu må jeg nok hellere lige moderere mine udtalelser lidt. Man kan
selvfølgelig kun få den voldsomme reduktion på steder der af uransalige
årsager har valgt at skilte med nogle fuldstændigt håbløse vejledende priser
(vist noget lusk med nogle boligforeninger eller sådan noget). Det vil sige
ikke sådan nogle steder som El-giganten og lignende. De 50% er altså ikke en
mængderabat, men blot en "rabat" i forhold til nogle lidt teoretiske priser
de har i vinduet. Og jeg må indrømme at det også meget vel kan have været
40%, jeg kiggede ikke så meget på hans første sammenregning af priserne
alligevel, da det ikke er et tal man kan bruge til ret meget.

Men jeg var omkring Peters-pris, et par forhandlere i byen og kiggede også
indenfor hos Fleggård. Priserne var ikke så meget lavere at det var besværet
værd at køre efter det.

Keller