Tørvemel?
Fra : Lene Sørensen

Dato : 25-04-06 08:08

Hej

Vi skal have plantet en del bambus, og jeg har læst et sted at det ville
være godt at blande tørvemel i jorden, men hvad dælen er det, kan ikke
rigtig se, at det kan købes nogen steder, har det et andet navn?

VH Lene

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-04-06 17:32

Lene Sørensen skrev:
> [...]
> være godt at blande tørvemel i jorden, men hvad dælen er det, kan ikke
> rigtig se, at det kan købes nogen steder, har det et andet navn?

Det hedder meget misvisende sphagnum i dag,
selvom det ikke er sphagnum men Tørvemel, så var Tørvemel i gemle dage
ofte lavet af sphagnum.

Fra : Lene Sørensen

Dato : 25-04-06 17:46

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Det hedder meget misvisende sphagnum i dag,
> selvom det ikke er sphagnum men Tørvemel, så var Tørvemel i gemle dage
> ofte lavet af sphagnum.

Tak for det, det er jo nemt nok så, sphagnum kan man jo få overalt.
VH Lene