Radiator - kovektor og "almindelig" ?
Fra : Ncc

Dato : 23-04-06 21:46

Hej i hulen

Jeg er ved at lave en tilbygning/udvidelse af min stue og skal i den
anledning finde en væghængt mindre og gerne "elegant" radiator.
Jeg sidder og lurer på diverse modeller på nettet, og er stødt på udtrykket
"konvektor" - i modsætning til andre modeller der blot hedder "radiator".

Med fare for at udstille min uvidenhed, vil jeg høre om nogen af jer kan
fortælle mig hvad forskellen er?

For forklaringens skyld skal nævnes at den skal kobles til et eksisterende
fjernvarme anlæg i forbindelse med tilbygning i min nuværende stue. Vi
viderefører fra en eksisterende væghængt radiator.

Hvis der i øvrigt er nogen der kan pege på nogle mindre (ca. 1000 mm bredde)
væghængte pæne radiatorer i stil med denne
(http://makeashorterlink.com/?Z1B12510D) vil jeg sætte pris på et link

På forhånd tak
Ncc
p.s.Jeg har tilladt mig at sende denne til både dk.forbruger og hus&have da
det nok kan høre hjemme begge steder.
Opfølgning sker i Dk.forbruger