Kalke drivhusvinduer
Fra : Andersen [3650]

Dato : 23-04-06 19:13

Konen er blevet anbefalet at klake vores drivhusvinduer.
Spørgsmålet er blot, hvad er godt?

Fra : Andersen [3650]

Dato : 23-04-06 19:15

Argh pis. Der skulle jo stå kalke og ikke klake.
Sorry.

Fra : Klaus Linnert

Dato : 23-04-06 21:23

Andersen [3650] explained :
> Konen er blevet anbefalet at klake vores drivhusvinduer.
> Spørgsmålet er blot, hvad er godt?

Hvad mener du med "Hvad er godt"? tænker du på hvorfor de skal kalkes
eller på med hvad de skal kalke?

Mvh
Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-04-06 19:24

"Klaus Linnert" <klaus@linnert.dk> skrev i en meddelelse
> Andersen [3650] explained :
>

> Hvad mener du med "Hvad er godt"? tænker du på hvorfor de skal kalkes
> eller på med hvad de skal kalke?

Jeg mener hvad er godt for at planterne ikke bliver "svedne" og som
samtidig er nemt at vaske af bagefter.

Fra : Klaus Linnert

Dato : 24-04-06 19:45

Andersen [3650] presented the following explanation :
> "Klaus Linnert" <klaus@linnert.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener hvad er godt for at planterne ikke bliver "svedne" og som
> samtidig er nemt at vaske af bagefter.

Så skal du anvende skyggepasta udvendigt, når sommeren er ovre er det
regnet væk.

Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : LarsJ

Dato : 24-04-06 07:02

Andersen [3650] skrev:
> Konen er blevet anbefalet at klake vores drivhusvinduer.
> Spørgsmålet er blot, hvad er godt?

kalk er godt - og hvis du ikke kan finde sådan noget i et passende
kvantum, så sælger flere byggemarkeder noget såkaldt skyggepasta til
formålet.
Lad være med at bruge plastmaling o.lign, selv i en meget tynd opløsning
er det svært at rense af igen.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-04-06 19:23

"LarsJ" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> formålet.
> Lad være med at bruge plastmaling o.lign, selv i en meget tynd opløsning

Det er sikkert sådan noget jeg skal have fat i så
for det skal selvfølgelig være nemt at vaske af igen, og nu er
vores drivhus af den type med polycarbonat "glas", så man kan
ikke gå for hårdhændet til værks uden det bliver ridset
(forestiller jeg mig).