Hæk/hegn
Fra : Wagner

Dato : 23-04-06 18:56

Vi skal have etableret en hæk eller et hegn ud imod en ny villavej, som vi
får i baghaven.
Hvad vil I anbefale. Kravet er ca. 2 meter højt, ingen indkig. Støjdæmpning
er ikke så afgørende.
vh
Wagner

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-04-06 21:15

On Sun, 23 Apr 2006 19:56:19 +0200, "Wagner" <@> wrote:

> [...]
>får i baghaven.
>Hvad vil I anbefale. Kravet er ca. 2 meter højt, ingen indkig. Støjdæmpning

Jeg er selv mest til hæk, især bøgehæk. Men hvis kravet er at det skal
være 2 meter næsten med det samme, så er et stakit/hegn nok mere
aktuelt.

Hvis der absolut ikke må være indkig, så er det også stakittet. Ikke
fordi en hæk ikke kan blive totalt tæt, men der går nogle år inden den
er det - medmindre du bruger en form for færdighæk.

Hvis du vælger hæk, så er liguster, bøg eller thuja en mulighed. (Thuja
nok kun hvis du bor et sted i landet hvor det ikke stormer for meget).
Jeg har også en gang set en utrolig flot og tæt hæk af sitkagran. Men
det kan næppe være sjovt at passe sådan en.

Selv bryder jeg mig ikke om at klippe hæk men det er trods alt sjovere
end at male. Og så skal jeg skal selv i gang med at plante 250 bøg i
weekenden - jeg er godt nok ikke klar til det, men nogen har haft
fingrene for langt fremme og det må de så bøde bøgeplanter for.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/