Trillebør (Randers Bør) hjullejer ?
Fra : Anders Majland

Dato : 23-04-06 15:23

Rengøringen var nok for kraftig sidste efterår - ihvertfald opdagede jeg at
hjullejerne er gået

Den har da godt nok være knoklet rundt med både cement og marksten men jeg
havde ikke lagt mærke til det før nu hvor jeg tog den frem i lyset igen...

Er det nemmest bare at købe et nyt hjul eller hvor skaffer man lejerne ?

(Forhjulet fra scooteren er for 20mm for bredt - ellers kunne det være
blevet den første trillebør her på matriklien med alufælg os skivebremse

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-04-06 11:17

Anders Majland wrote:
> [...]
>
> Er det nemmest bare at købe et nyt hjul eller hvor skaffer man lejerne ?

Jeg tror det er billigst at købe et nyt hjul, men ellers kan Randers
Tekniske Forretning sagtens skaffe dig nye lejer.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 24-04-06 13:13

> Jeg tror det er billigst at købe et nyt hjul, men ellers kan Randers
> Tekniske Forretning sagtens skaffe dig nye lejer.

Og så fik jeg kigget på mærkaten - Danbøren Doooouuugh ! Ja så skal jeg ikke
give Randers bør skylden for ringe lejer

Google - de holder sørme til i Viborg, gade vide om de vil sælge et hjul
direkte ved porten ...

/A

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 24-04-06 19:02

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en meddelelse

> Og så fik jeg kigget på mærkaten - Danbøren Doooouuugh ! Ja så skal jeg ikke give Randers bør skylden for ringe lejer
>
> Google - de holder sørme til i Viborg, gade vide om de vil sælge et hjul direkte ved porten ...

Der er ikke noget der hedder hverken Danbøren eller Randers Børen
længere de er slået sammen og hedder Ravendo i dag.
Men det er rigtig at Danbøren lå i Viborg og nej - jeg tror ikke du
får den ved "porten"

Fra : SB

Dato : 24-04-06 20:10

"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> længere de er slået sammen og hedder Ravendo i dag.
> Men det er rigtig at Danbøren lå i Viborg og nej - jeg tror ikke du

Man skal aldrig sige aldrig, det er jo Jylland butikken ligger i

Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 24-04-06 22:25

> [...]
> længere de er slået sammen og hedder Ravendo i dag.
> Men det er rigtig at Danbøren lå i Viborg og nej - jeg tror ikke du

Deres hjemmeside er så bare ikke opdateret ...
http://www.danboren.dk/gb/contact/contact.asp
Men jeg smed en email deres vej igår for at høre ad - Det er alligevel en
bør til 5-600kr så da den ellers ikke fejler noget er det jo lidt voldsomt
at kassere den. Det må være muligt at købe et nyt hjul et sted (Og det den
måde lejerne er presset i på gør det ikke nemt lige at hive dem ud på.

Idag nåede jeg kun at lappe havetraktoren - Det giver godtnok varmen at
krænge dækket af med håndkraft, selvom jeg har nogle gode dækjern....

/A

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 24-04-06 23:14

> [...]
> det jo lidt voldsomt at kassere den. Det må være muligt at købe et nyt hjul et sted (Og det den måde lejerne er presset i på gør

De har normalt løse hjul i et byggemarked, men det er muligt Danbørens
ikke er så almindelig at det er lagervare.
Skulle være mærkelig om Silvan eller 10-4 i Viborg ikke havde dem.

Fra : Anders Majland

Dato : 28-04-06 13:26

> De har normalt løse hjul i et byggemarked, men det er muligt Danbørens
> ikke er så almindelig at det er lagervare.
> Skulle være mærkelig om Silvan eller 10-4 i Viborg ikke havde dem.

325,- for et løst hjul og 399,- for en ny betonbør - tror ikke 10-4 sælger
mange hjul.... Da trillebøren gerne skulle bestille noget imorgen har jeg
købt en ny trillebør .... Og så overvejer jeg at ombygge den gamle til 12"
alufælg med lavprofil dæk - Bare for sjov ....

/A

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-04-06 13:29

Anders Majland wrote:

> [...]
> give Randers bør skylden for ringe lejer
>
> Google - de holder sørme til i Viborg, gade vide om de vil sælge et hjul

Man finder i hvert fald aldrig ud af det uden at prøve

--
Christian
http://www.yee-haw.dk